2024. szeptember 18., szerdaMa Diána napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 394,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 419,00 Ft
2024.09.18. Diána Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 394,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 419,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Altesti humorból nincs hiány a Netflix új kosztümös sorozatában

Hirdetés

Altesti humorból nincs hiány a Netflix új kosztümös sorozatában

A Netflixnek semmi sem szent. A piacvezető streamingszolgáltató most éppen Boccaccio pikáns klasszikusát, a Dekameront kaparta elő valamelyik középiskolás diák kötelező olvasmányokat rejtő íróasztalából, ám a július 25-én bemutatott televíziós adaptáció vajmi keveset tart meg az olasz klasszikusból. Vagy legalábbis kevesebbet, mint amennyit szerettünk volna.

A novellásgyűjtemény ugyebár 1348-ban játszódik, amikor hét nő és három férfi a firenzei pestisjárvány elől egy vidéki kastélyba menekül, és ott, viszonylagos biztonságban azzal szórakoztatják magukat, hogy rövid sztorikat mesélnek egymásnak. Gúny, bujaság, társadalomkritika, a Dekameronban minden megvan, amit egy felnőttirodalmat kedvelő olvasó kereshet – és bár ezeket a motívumokat a netflixes Dekameron nagyjából megtartotta, a 8 részes széria alkotója, Kathleen Jordan rengeteg drasztikus változtatást eszközölt egyszersmind. Például, hogy a szereplők részéről megjelenő mesélős aspektust kivágta a kukába, úgy, ahogy van, és helyette egy túlfűtött, kosztümös szappanoperát csinált a Dekameronból. Tudják, azt a manapság divatos fajtát.

DECAMERON GP 103 030323 03867 R

Fotó: Giulia Parmigiani / Netflix

Intrika legalább már az elején akad, ami felcsigázza az egyszeri tévénézőt, miközben Firenzében szegények és gazdagok közt nem válogatva pusztít a betegség, és az olaszok egy emberként érzik úgy, hogy eljött a világvége, néhányan a város előkelőbb feléből meghívót kapnak egy Leonardo nevű nemestől, hogy menjenek a villájába, és ott húzzák meg magukat, míg elvonul a pestis.

Hirdetés

A meghívottak között találjuk Leonardo rendkívül hiú, de már idősödő – 28 éves! – jegyesét, Pampineát (Zosia Mamet), és a szolgálólányát, Misiát (Saoirse-Monica Jackson), valamint a beképzelt Filomenát (Jessica Plummer), és a nemesi babérokra törő, számító Liciscát (Tanya Reynolds) is. Ők csak a jéghegy csúcsát jelentik, mert a toszkán palotában várnak ránk még elborult alakok, például a hipochonder Tindaro (Douggie McMeekin), aki nyilván viszi az elvonulásra a pofátlanul jóképű orvosát, Dioneót (Amar Chadha Patel), és akkor ne feledkezzünk el a titokban meleg Panfilóról (Karan Gill), és felajzott, mélyen vallásos nejéről, Neifiléről (Lou Gala) sem. Ők azok, akik kiegészülnek a villa személyzetével, az álnok Siriscóval (Tony Hale) és Stratilliával (Leila Farzad), hogy egyfajta hatalmi játékot játszva küzdjenek meg a túlélésért.

Igen, a Dekameron ezen változatában mindenki rejteget valamit, és a szálak valami elképesztően össze is kuszálódnak pár epizód alatt, ahogy egy hasonszőrű szappanoperától elvárná az ember. Van itt szerelmi háromszög, ami négyszöggé, ötszöggé fejlődik, szerepcsere nemes és szolgáló között, és még egy csomó turpisság, amit nem lőnénk le. A sztorivezetés, bár nem túl irodalmi, […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/cinematrix/2024/08/08/dekameron-netflix-teve-sorozat-irodalom-regeny-bocciaccio-pestis-jarvany-adaptacio-elso-evad-kritika/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Nádas Péter: Elbaltáztátok a jövőnket

„Elbaltáztátok a jövőnket. Ne tetszett volna a kereszténység nagyobb dicsőségére lemészárolni a nem tetsző primitív …