2021. április 21., szerdaMa Konrád napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 362,00 Ft | USD: 301,00 Ft | CHF: 328,00 Ft
2021.04.21. Konrád Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 362,00 Ft | USD: 301,00 Ft | CHF: 328,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / A TikTok az új YouTube?

Hirdetés

A TikTok az új YouTube?

Az applikáción órákat lehet észrevétlenül eltölteni, hiszen az általuk kialakított, rendkívül hatékony algoritmusnak köszönhetően folyamatosan olyan tartalmak jelennek meg, amikre nagy valószínűséggel kíváncsi lesz az adott felhasználó. Az algoritmus más alkalmazásokhoz képest sokkal hamarabb felismeri, hogy a felhasználók milyen tartalmakat szeretnének látni, ezért ennyire működőképes ez a rendszer.

Kamaszoknál tarol

  • Egy átlagos felhasználó naponta 8 alkalommal nyitja meg az alkalmazást, és 52 percet tölt el rajta.
  • Az Egyesült Államokban az aktív felhasználók 32,5 százaléka tinédzserkorú, 29,5 százalékuk pedig a 20–29 év közötti korosztály tagja.
  • Magyarországon a felhasználók 76 százaléka tartozik a 11–18 év közötti korcsoportba.
  • Hazánkban az aktív felhasználók 30 százaléka napi több mint fél órát használja a TikTokot.

Legalábbis ez derül ki a NuHeadz felméréséből, amelyet több mint ezer TikTok-felhasználó részvételével végeztek el 2019 őszén. A számokat tekintve tehát nem véletlen, hogy a harminc év feletti korosztály már nem különösebben számít célcsoportnak, sokan közülük nem is értik, mi lehet az oka a platform ilyen mértékű népszerűségének. Horváth Ádám, a NuHeadz Talent Management alapítója szerint a koronavírus-járvány ezt is felülírta:

A járvány kezdete óta úgy érzékeljük, hogy jelentősen nőtt a TikTok-felhasználók száma, és megjelent az idősebb korosztály is – már nemcsak a tizenévesek vannak jelen, de egyre többen töltenek fel videókat a huszon- és harmincéves korosztályból is.

Hirdetés

A TikTok sikere abban rejlik, hogy kizárólag rövid, maximum egyperces videók feltöltésére van lehetőség. A kialakult, rohanó életmódunk miatt a felhasználóknak törekedniük kell arra, hogy ilyen rövid idő alatt olyat alkossanak, ami megmarad az emberek emlékezetében, és felkelti az érdeklődésüket. Erre pedig ott vannak az alkalmazásban elérhető vizuális elemek, amelyek segítségével feldobhatunk bármilyen rövid táncos, történetmesélős vagy tátogós videót.

A kezdetek

Az applikáció 2016 óta létezik, a nemzetközi piacra viszont csak egy évvel később, 2017-ben robbant be. Idén pedig már nemcsak Ázsiában, de az USA-ban is az első számú rövid videós platformként tartják számon.

A jelenleg több mint 150 országban elérhető TikTok a világ egyik legértékesebb startupjához, a ByteDance nevű kínai céghez köthető. A cég értéke körülbelül 100 milliárd dollárra tehető. A korábban musical.ly néven működő, a TikTokhoz hasonló appot 2017 novemberében vásárolták fel egymilliárd dollárért. Ennek az összeolvadásnak köszönhető, hogy a korábban musical.ly-s felhasználók és tartalmak átkerültek a TikTokhoz.

A névváltás mindenképpen szükségszerű volt, hiszen jobban hangzik, és sokkal általánosabb, ami jobban illik a már bőven nem csak zenei tartalmairól híres platformhoz. A számok pedig őket igazolják, ugyanis az applikáció aktív felhasználóinak száma 2018-ban 680 millió volt, ami azóta már több mint 1 milliárdnál jár. 

GettyImages-1227948256

Fotó: Jens Kalaene / picture alliance / Getty Images Hungary

Az első nagy siker az volt, amikor az applikáció kezdeti szakaszában egy jól irányzott marketingfogással együttműködésre hívtak olyan hírességeket, mint Paris Hilton vagy Kris Jenner, hogy a #memathon kampány segítségével készítsenek videókat, minél több emberhez eljuttatva a tartalmakat. A stratégia működött, ezzel ugyanis több mint 3 millió felhasználót értek el 9,5 milliós megtekintéssel minden olyan bejegyzésnél, ahol használták a megadott hashtaget.

Ez a lépés azt az érzetet keltette, hogy ezt a platformot bárki használhatja, nem számít, hogy híres vagy  hétköznapi ember. A TikTok-fiók létrehozása nem kötött társadalmi státuszhoz, csupán a felhasználón múlik, milyen tartalommal áll elő, és az mennyire képes végül virálissá válni.

Ez a történet kísértetiesen hasonlít arra a szintén videós közösségi felületre, amit úgy hívunk, hogy YouTube, ahol ma már milliós feliratkozóval rendelkező minőségi tartalomgyártók is szerepelnek. Ahogy a YouTube, úgy a TikTok esetében is szépen lassan a nemzetközi márkák is bekapcsolódtak az új trendbe, és már olyan cégek használják termékeik népszerűsítésére a felületet, mint a FIFA, a Guess, a Calvin Klein vagy a Sony. Ez alól azonban kivételt képeznek az amerikai tulajdonú cégek, hiszen Donald Trump elnöksége alatt törvénybe iktatta, hogy tilos a TikTokon hirdetniük. A márkák úgy tekintenek a TikTokra, mint egy kedvezményes üzletre, amellyel potenciális ügyfelek millióit érhetik el. De hogyan néz ki egy támogatott tartalom a TikTokon?

A hirdetőknek több lehetőségük is van megjelenni a platformon. Egyrészt megjelenhetnek a népszerű TikTok-videósok tartalmaiban. Mi elsősorban ezt a folyamatot segítjük: a hirdető üzenetéhez megkeressük a legmegfelelőbb TikTok-videóst, és segítünk abban, hogy az üzenet autentikus módon jelenhessen meg. Másrészt ma már lehetőség van arra is, hogy hagyományosabb display hirdetéseket is vásároljanak a cégek

– magyarázta Horváth Ádám.

Az alkalmazás […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/2021/04/01/mi-a-tiktok-titka-/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Négymillió beoltott után nyithatnak a mozik és a színházak

Négymillió beoltott után nyithatnak a mozik és a színházak

Négymillió ember beoltása esetén a kormány engedélyezni fogja a mozik, színházak, fürdők és kulturális intézmények …