Augusztus 5-én befejeződött a Sárkányok háza második évada, és bár a Trónok harca előzménysorozata újfent képes volt arra, hogy megdöbbentő fordulatokkal, véres csatákkal és egy frissen színre lépett, kegyetlenkedő főgonosszal sokkolja a nézőket, az HBO szériája ez alatt a 8 rész alatt többször is megbicsaklott. A történet fősodra valahogy nem haladt olyan tempóban, mint ahogy azt elvártuk volna, és bár javítottak olyan korábbi hibákon, mint a túl sötét fényképezés, mégis keserű szájízzel nyomhatta ki a többség a tévékészüléket a finálé után. Elmaradt ugyanis a nagy ütközet, amit sokan annyira vártak, és emiatt a húzás miatt kerek egészként sem lehet értékelni a Sárkányok háza új évadát. Inkább csak egy idő előtt félbeszakított, olykor élvezetes felvezetésként.
Talán nem csoda, hogy amikor egy moderált sajtókonferencián lehetőségünk volt a Sárkányok háza showrunner-írójának, Ryan Condalnak kérdést szegezni, az alkotótól azt tudakoltuk meg, miért teljesítettek ennyire alul ebben a szezonban a látványos ütközetek terén.
Főleg egy, a fantasy zsánerben mozgó sorozattól furcsa mindez, hiszen köztudott, hogy ennek a műfajnak bármely friss darabjától a rajongók mellébeszélés nélkül várják el, hogy eposzi méreteket öltő kardpárbajokat, és a lehető legtöbb sárkányos akciót villantson.
Ryan Condal az Index kérdésére úgy fogalmazott: „Bár úgy tűnhet, hogy végtelen mennyiségű idő és erőforrás áll a rendelkezésünkre, még egy akkora produkciónál sincsen így, mint a Sárkányok háza. Ez a televíziózás egyik legnagyobb kihívása, amivel az ember showrunnerként szembesül. Én vagyok az a készítőgárdából, akinek ki kell egyensúlyoznia a dolgokat, többek közt, hogy a látványelemek ne menjenek a történet rovására. Meg kellett határoznunk, hogy a sorozat milyen irányba menjen, és most, hogy az első három évad körvonalazódni látszik, már tudom, hogy mekkora léptékekben haladjunk. A Sárkányok háza, hogy ilyen élményt nyújtson, rengeteg épített díszletet igényel, el kell készíteni a páncélokat, kosztümöket, a vizuális effekteket – ebből következik, hogy a Battle of the Gullet névre hallgató csatát csúsztatnunk kellett, a lehető legalaposabb megvalósítás miatt. A Tűz és vér egyik legkomolyabb ütközetéről van szó, amit rengetegen várnak a képernyőre, és a felvezetése meg is kezdődött, de csak a harmadik évadban láthatja majd ezt a történést a közönség. Annyi jó hírem van, hogy legalább a következő etapban nem kell majd sokat várniuk rá!
Fontos leszögezni, hogy az általunk bemutatott csatáknál nagyon fontos, hogy megfelelő történetbeli alapozást kapjanak, és a konfliktusok elkerülhetetlennek érződjenek. A megfelelő időben kell az összecsapásokat elsütni, főleg, hogy a Targaryenek háborújának soron következő mozzanata lesz az eddigi leggrandiózusabb, amit a Sárkányok házában megcsináltunk. Annak hála, hogy szellősebben helyeztük el a csatákat, talán a várakozási faktor is nagyobb velük kapcsolatban az emberekben… ámde ha látták a Varjúpihenőnél lezajlott eseményeket vagy a vörös vetést, tudják, hogy nem fogjuk a csatornánál lezajlott csatát sem elnagyolni.”
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!