A közelmúltban minden kiváló Pixar-történetre jutott egy középszerű mese, és az sem tett jót a cégnek, hogy megromlott a kapcsolatuk a Disney-vel. Több címüket streamingre száműzték, vagy csak limitált mozis bemutatót kaptak, így a 2019-es Toy Story 4 óta nem igazán volt nagy anyagi sikerük. Tavaly érkezett a változás, az Agymanók folytatása, ami 2024 legsikeresebb filmje lett a maga 1,69 milliárd dolláros mozis bevételével, így a Disney is nagyobb bizalmat szavazott az önálló projekteknek. De vajon az eredeti ötleten alapuló Elio képes megállni a saját lábán, vagy a Pixar továbbra is gödörben csücsül?

Elio nem találja a helyét a világban, amióta a szülei meghaltak. Nagynénje neveli, aki igyekszik mindent megtenni érte, de a kisfiú nehéz eset, és nem hajlandó megnyílni. A világűr szerelmeseként abban reménykedik, hogy elrabolják az idegenek, és egy másik bolygón végre boldog lehet. A dolgok akkor kezdenek bonyolódni, amikor ez tényleg megtörténik.
Előzetesen nem tűnt a legizgalmasabb projektnek ez az űrkaland. Egy sablonos tanmesének ígérkezett a barátságról a tipikus különc főhőssel, akit csak idővel értenek meg szerettei. Ráadásul Domee Shi, Madeline Sharafian és Adrian Molina személyében három rendező is dolgozott rajta, ami szintén nem a legjobb ómen. Molina a munkálatok közben távozott, mert inkább a Coco folytatására kívánt koncentrálni (az első részt társrendezőként jegyzi), őt váltotta Shi és Sharafian, akik az igencsak megosztó Pirula pandán dolgoztak korábban.
Zűr az űrben
A nyitány ennek ellenére erősen indít. Egy étteremben járunk, ahol a főhős nénikéje próbálja evésre bírni az asztal alatt kuporgó, cipőjével babráló fiút. Elio azonban nem eszik, helyette betéved egy terembe, ahol a világűrről beszélnek, feltéve a kérdést: egyedül vagyunk az univerzumban? A film felütése erre épül, de csavar egyet rajta.
Allegorikusan összefűzi azzal, hogy vajon egyedül vagyunk-e a Földön? A magány, a valahova tartozni akarás tematikája nem tartalmaz sok újdonságot, a kozmikus köntös azonban feldobja a konfliktust.
A címszereplő megszállottan keresi a kapcsolatot a földönkívüliekkel, miközben mindenkit ellök magától. A kisfiú kezdetben igen antipatikus figura, noha introvertáltsága érzelmileg megalapozott, mégis frusztráló a viselkedése. Természetesen ez tudatos alkotói döntés, Eliónak fel kell fedeznie a hibáit, hogy felerősítse az erényeit.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kultur/cinematrix/2025/06/24/elio-pixar-disney-mese-film-urleny-animacio/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!