A 2023-as évet nagy ígérettel indította a Netflix, a Kaleidoszkóp című új vadonatúj sorozattal, amelyről a streamingszolgáltató azt állította, hogy bármilyen sorrendben végignézhetjük a nyolc epizódját, végeredményben ugyanúgy élvezni fogjuk a bankrablós történetet. Hasonló, újító megoldással nem most kísérletezik először a Netflix, hiszen a Black Mirror-tévéfilm, Bear Grylls-túlélőbajnok realityjei, és néhány animációs tartalom esetében interaktív néznivalókat is kínáltak az elmúlt években, amelyek esetében a távirányítót nyomkodva dönthettünk a szereplők helyett, hogy balra menjenek vagy jobbra, elfussanak-e az oroszlán elől, vagy szembeszálljanak vele.
A Kaleidoszkóp is bizonyos szempontból interaktív, hiszen mi döntünk róla, hogy milyen módszerrel vágunk neki a sorozatnak. A 24 évet felölelő cselekményt feldolgozhatjuk kronológiai sorrendben, vagy a Memento című filmhez hasonlóan visszafelé haladva az időben… minden rajtunk múlik. A legveszélyesebb talán, ha random ugrálunk az időben, mert ha véletlenül az elején futunk bele a nagy heistot feldolgozó, amúgy a Netflix által utolsónak szánt Fehér című részbe, akkor elég sokat fogunk értetlenül pislogni, hogy mi van itt.

Egy kis utánaolvasást követően, mi arra jutottunk, hogy a legjobb ötlet a Zöld című epizóddal elkezdeni a nagy kalandot, melyben a Breaking Badből, a Better Call Saulból és A Mandalóriból ismert Giancarlo Esposito éppen rácsok mögött szenved, és egyik társával együtt a szökést tervezgetik. Egy akciódús bevezetőt kaptunk azáltal, hogy a Zöldet választottuk kvázi pilotnak, mely egészen ügyesen megalapozott a főszereplőnek. Még úgy is, hogy ekkor Leo Pap múltjáról még semmit sem tudtunk. Csak annyi derült ki, hogy igazi lángelméről van szó, aki súlyos betegségben szenved.
A Sárga címre hallgató epizódot azért választottuk következőnek, mert az összefoglalót olvasva egy klasszikus csapatépítős folytatást szerettünk volna, aztán ugrottunk a Fehérre, a nagy heistre, majd a Piros és a Pink részekben a félresikerült rablás utózöngéinek megismerése után a múltban is vájkáltunk, a majdnem két és fél évtizeddel korábbra kalauzoló Lilával, kiegészítésként pedig megnéztük a még kimaradt részeket.
Mi a konklúziónk röviden a Kaleidoszkóppal kapcsolatban? Az, hogy a Netflix kissé beugratott minket, egy középszerű akciósorozatot kaptunk, amely A nagy pénzrablás nyomvonalán halad, de semmilyen tekintetben nem képes felnőni a spanyol elődjéhez. A néző valóban kap némi szabadságot a megtekintéshez, de végső soron a dolog mégse annyira interaktív, hogy bárkinek a sorsáról döntsünk, és egyedi, a másokétól teljesen eltérő élményünk legyen. […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!