Szinte hihetetlen, de a Netflixnek idáig tartott, hogy megcsinálják az első angol nyelvű kórházas sorozatukat. Mint ismeretes, 2012-ben a streaming-szolgáltató első szériája a kisvárosi maffiózós Lilyhammer volt, azóta kerülgették a zsánert, mint a forró kását. Most itt van, megérkezett április 3-án a kínálatukba Pulzus (Pulse) címmel az első fecske, ám nagyon valószínű, hogy ötletes alapfelállás ide, tehetséges és elismert készítőgárda oda, nem ez a produkció csinál majd nyarat orvosos tekintetben a Netflixen.

A Pulzus története egy több szempontból is szorult helyzetben lévő amerikai kórházban indít. Egyrészt Miami felé tart az Abby hurrikán és az esőzések, áramkimaradások sűrűn borzolják az orvosok és nővérkék idegeit. Másrészt pedig a Maguire Hospital falai között is feszültségek törnek felszínre, miután a harmadéves rezidens, Danny Simms (Willa Fitzgerald) feljelenti a felettesét, Xander Phillipset (Colin Woodell) szexuális zaklatás miatt.
Amire nem számítunk, hogy a botrányt követően Dannyt előléptetik, és a súlyos helyzet miatt Xandert se távolítják el, épp ellenkezőleg, arra kényszerülnek ők ketten, hogy továbbra is kooperáljanak.
Mondhatnám, hogy nagyon aktuális a Netflix új szériája, hiszen a természeti katasztrófák mostanában minden eddiginél jobban sújtják az emberiséget, és a férfiak és nők közötti nemek háborúja sem volt soha annyira kiélezett, mint most. És talán a Pulzus a mostanában eluralkodó, temérdek újdonsággal jelentkező kórházas zsánerben is megtalálhatná a helyét, mondanivalóját, és jelentőségét, amennyiben az alkotók nem arra az irányra szavaznak, hogy a lehető legpofátlanabb módon lemásolják A Grace klinikát. Márpedig ezt tették.
Rengeteg karaktert ismerünk meg az első epizódokban, csak úgy özönlenek ránk a sürgősségi osztályon zakatoló új arcok, ráadásul a Shonda Rhimes-sorozatokra jellemzően mindenki kiéhezett kedvében van. Ergo, a hurrikán árnyékában megkapjuk ugyanazt a sokszor látott szappanoperát, ide-oda kanyarodó szerelmi szálakkal, megcsalással, árulással, hátba szúrással, amit ezerszer láttunk máshol.
A Lost készítője kitanult a szakmából
Nagy kár, mert az egyik showrunner az a Carlton Cuse, aki egy olyan, talán a Tisztelt Olvasó számára is ismert sorozatban tört a televíziós szakma csúcsára, mint a Lost és aztán a Bates Motellel is maradandót tudott alkotni… a Pulzus azonban egy otromba biztonsági játék a szakembertől, aki a társkészítő Zoe Robynnal együtt felügyelte a netflixes széria írószobáját. Valahogy, csodával határos módon ők ketten leokézták ezeket a zavaros, csordultig tömött szkripteket. Mind a tízet, merthogy tíz részes a Pulzus első évada, melyben a végén az a legnagyobb csavar, hogy tulajdonképpen nem jutunk el olyan végkifejletre, ami bármiféle katarzist adna a nézőnek.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!