A brit kiskereskedelem egyik zászlóshajóját érő kibertámadás egyre komolyabb fennakadásokat okoz a vásárlók mindennapjaiban. A probléma először a húsvéti hétvégén jelentkezett, amikor az érintésmentes fizetési rendszer és a népszerű Click & Collect szolgáltatás is meghibásodott. Bár a vállalat azonnal lépéseket tett a helyzet kezelésére, kénytelen volt ideiglenesen leállítani több kritikus rendszerét is, ami tovább súlyosbította a fennakadásokat. A kibertámadás háttere továbbra is ismeretlen – az M&S nem hozta nyilvánosságra annak pontos természetét –, de a hatásai egyre látványosabbak az üzletekben és a vállalat tőzsdei teljesítményében egyaránt.

Érintett szolgáltatások és üzleti hatások
Bár nem teljesen világos, mennyire kiterjedt az üres polcok problémája, a kiskereskedő megerősítette, hogy „egyes üzletekben korlátozott árukészlet fordulhat elő”. A vállalat emellett kezelni próbálja azt a fennakadást is, amely az Ocado-nak szállított termékek kis hányadát érinti – az Ocado bonyolítja le az M&S online megrendeléseit, és részben az cég tulajdonában áll.
Míg az érintésmentes fizetéssel, a Click & Collect szolgáltatással és az ajándékkártyákkal kapcsolatos problémákat azóta sikerült megoldani, a vásárlók továbbra sem tudnak online rendeléseket leadni. Az vállalat ruházati és háztartási cikkeinek értékesítésének körülbelül egyharmada az Egyesült Királyságban az online platformokon keresztül történik, ami a legfrissebb pénzügyi […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kulfold/2025/04/29/m-s-mark-and-spencer-kibertamadas-anglia-ures-polcok/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!