Az új 5-ös terminál a 2030-as évek közepén történő üzembe helyezésével a jelenlegi 90 millióról évi 140 millió utas befogadására lenne alkalmas, és lehetővé tenné, hogy a légiközlekedési csomópont a jelenlegi közel 150-ről több mint 200 célállomást szolgáljon ki.
„A jövő év első felében fogjuk megkezdeni a T5-ös terminál építését” – nyilatkozta Wong a nemzeti polgári légiközlekedési hatóság 40. évfordulóját ünneplő vacsorán. A hatalmas, 1080 hektáros területen az 5. terminál fejlesztése fogja biztosítani a repülőtér jövőbeli kapacitásának növelését, valamint a bővítést elősegítő új építkezéseket. A fejlesztés Szingapúr légi csomóponti státuszának megőrzését szolgálja, garantálva Szingapúr folyamatos versenyképességét és jelentőségét.
A Changi repülőtér a legforgalmasabb Délkelet-Ázsiában, tavaly csaknem 60 millió utast fogadott, azt követően, hogy a nemzetközi utazások a Covid-19 után ismét fellendültek. Az idei év első felében Changi utasforgalma a járvány előtti szint közel 100 százalékára tért vissza.
Persze a régió más városai is bővítik kapacitásaikat, hogy nagyobb szeletet hasítsanak ki a légi közlekedés növekvő globális piacából. A montreali székhelyű Airports Council International szerint a globális utasforgalom 2042-re várhatóan megduplázódik, és megközelíti a 20 milliárdot.
Néhány ország olyan mega repülőterek terveit jelentette be, amelyek évente több mint 100 millió utast tudnak kezelni, ezzel csökkentve a lemaradást Szingapúrral szemben.
Vietnám például egy új repülőteret épít Ho Si Minh-város közelében, amelyet végső soron több mint 100 millió utas kiszolgálására terveztek, míg Hongkong több mint 18 milliárd dollárt költ nemzetközi csomópontjának bővítésére. A CAPA légiközlekedési kutatóintézet szerint a világ összes új repülőtér-projektjének 60 százaléka az ázsiai-csendes-óceáni térségből származik.
A terminál építéséhez kapcsolódó további fejlesztések
A Changi 5-ös termináljának projektjét több mint egy évtizede jelentették be először, de a világjárvány miatt két évre leállították a beruházást. A Changi North és Changi South új fejlesztései, például a jövőbeli Changi Airport 5. terminálját (T5) kiszolgáló útjavítási munkálatok már 2024 negyedik negyedévében megkezdődnek.
A Land Transport Authority (LTA) szeptemberben 522 millió dollár értékű szerződést ítélt oda a munkálatokra a hazai Samwoh építőipari cégnek. Az egyik szerződés értelmében a Samwoh egy 5,6 km hosszúságú útszakaszt fog kiszélesíteni Changi Northban kétszer kétsávosról négysávosra. A másik szerződés a Changi Southban végzett útépítési munkálatokra vonatkozik, ahol a cég a Changi Flyover átépítését végzi, amely a repülőtérhez csatlakozik, és egy új aluljárót és hidat épít.
A második szerződés keretében a Pan-Island Expressway (PIE) egy szakaszát szélesítik ki a felső Changi felüljáró és a Changi felüljáró között, és egy új utat építenek az East Coast Parkway (ECP) útvonallal párhuzamosan a Changi felüljáró és a Tanah Merah felüljáró között.
Az LTA által Changi Northern Corridornak és Changi Southern Corridornak nevezett projekt részeként az útfejlesztések várhatóan a térség ipari és üzleti negyedeinek javát szolgálják majd, és 2028 és 2034 között szakaszosan fejeződnek be.
A Loyang Viadukt 2028-ban történő befejezésével együtt a kiszélesített utak a Loyang Ipari Parkot, a Changi Airfreight Centre-t és a repülőtéri logisztikai parkot szolgálják majd ki.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kulfold/2024/09/22/szingapur-bovites-repuloter-changi-utasforgalom/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!