Mint ismert, január 15-én lezuhant egy belföldi utasszállító repülőgép Nepál középső részén, 72 emberrel a fedélzetén. Egy nappal később a hatóságok közölték, hogy a keresőcsapatok megtalálták a gép fekete dobozát, amely egy repülőtér megközelítése közben zuhant le a nepáli Himalája lábánál. Az adatokat Szingapúrban olvasták ki.
A nepáli bizottság kiadta előzetes jelentését, és további részletek derültek ki a Yeti Airlines balesetéről. Mint írták, a pokharai reptér megközelítéséig semmi rendkívüli nem történt, a látási viszonyok jók voltak, és a toronyszolgálat is követni tudta a süllyedő repülőgépet – számolt be az Airportal.
A légcsavarokkal volt a baj
A leszálláshoz készülődve a fedélzeten a fékszárnyakat 15 fokra állították, és kiengedték a futóműveket is, majd a föld feletti 220 méteres magasság elérésekor a gépet vezető kapitány leoldotta a robotpilótát, és 30 fokos fékszárny beállítására kérte a másik pilótát.
Az utóbbi nyugtázta is az utasítást, és azt mondta, nyílnak is a fékszárnyak. Ugyanakkor a fedélzeti adatrögzítő semmilyen mozgást nem észlelt a felhajtóerő növelésére használt felületeken. Ehelyett mindkét légcsavar forgási sebessége 25 százalék alá csökkent, a leadott nyomaték pedig teljesen megszűnt. Ez a légcsavarok vitorlába állását jelentette.
Bár a figyelmeztető […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!