A probléma súlyára utal, hogy a Suzuki gyártását ideiglenesen leállították az anyaországban, Japánban. A német autógyártók szerint a kínai szigorítás a helyi gazdaságok megrengetésével fenyeget – írta a Reuters.
Peking április derekán kezdetben csak bizonyos ritkaföldfém-ásványok és mágnesek exportját függesztette fel Amerikába, utóbb azonban a korlátozás másokra is kiterjedt, miközben a nyersanyagok létfontosságúak az autó-, félvezető- és repülőgépiparában.
A kínai lépés bizonyítja az ország uralkodó szerepét a kritikus ásványianyag-iparban, amit Kína eszközként használt fel a Donald Trump által kirobbantott vámháborúban. Az exporttilalom kiemelt helyet kap az amerikai és a kínai elnök megbeszélésén.
Hszi Csin-ping „NAGYON KEMÉNY, ÉS RENDKÍVÜL NEHÉZ VELE MEGÁLLAPODÁST KÖTNI” – jegyezte meg így, csupa nagybetűvel a kereskedelmi háborút kirobbantó Donald Trump a közösségi felületén.
A mágnes exportját – az ásvány nélkülözhetetlen a többi között az autó-, drón-, robot- és rakétagyártásban – számos kínai kikötőben leállították. A beszerzők lázasan keresik az alternatív megoldásokat, attól tartva, hogy a gyártás a nyár végén teljesen leállhat.
Ha a helyzet nem változik gyorsan, a termelési késedelem, sőt, akár a termeléskiesés sem zárható ki
– ecsetelte a körülményeket Hildegard Müller, a német autólobbi vezetője.
Egy japán üzleti delegáció a hónap elején Pekingben próbálta kieszközölni a korlátozások feloldását, az elmúlt hetekben pedig a nagy autóiparral rendelkező európai országok diplomatái „sürgős” találkozókat kértek kínai tisztségviselőktől.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!