Hanyagságok egész sora miatt eddig 13 embert, köztük egy minisztert és magas beosztású közalkalmazottakat tartóztattak le. A nyomozás szerint az államvasút eszközállományát kezelő cég volt vezérigazgatója például elmulasztotta utasításba foglalni a pályaudvar felújítási munkálatainak rendszeres ellenőrzését, holott erre a törvény is kötelezi – írt a vizsgálat részleteiről a Nova portál.
Az ellenőrzés elmaradása miatt senki sem figyelt fel arra, hogy a merevítők és a függesztés csatlakozása korrodálódott, ami jelentősen csökkentette terhelhetőségét. Ráadásul az előtető tömegét egy újabb réteg vasbetonnal növelték, ami végül rideg törést okozott, és az előtető november 1-jén a földre zuhant.
A felújítást végző kínai konzorcium korábban azt állította: az előtetőn végzett munkálatok nem tartoztak a feladatai közé. Felvételek igazolták azonban, valakik ezen a szerkezeten is dolgoztak, sőt beüvegezték az épület és az előtető közötti rést.
A nyári, hivatalos megnyitónak volt egy apró bökkenője: senki sem adott ki műszaki engedélyt a felújítási munkálatok befejezése után.
A közben lemondott tárcavezető eddig a legmagasabb rangú gyanúsított. Noha tagadta bűnösségét, kiderült: Vesić annak ellenére nyitotta meg a pályaudvart, hogy a kivitelezéssel nem végeztek.
Műszaki engedély nélkül
A nagyobbik baj az volt, hogy az építésfelügyeleti hatóságokat sem tájékoztatták a munkálatokról, így a vasútállomás azóta sem kapta meg a rendeltetésszerű használathoz elengedhetetlen engedélyt.
Az őrizetbe vett miniszter súlyos mulasztása miatt – minden előzetes ígérete ellenére – legfeljebb harminc napra <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!