A 18 olajszállító tartályhajó és négy cseppfolyósítottföldgáz-szállító hajó elleni intézkedések az Egyesült Királyság és 43 másik európai ország júliusi kötelezettségvállalását követik, amely szerint az árnyékflottát megzavarják és elrettentik azáltal, hogy „hajóit és segítőit” veszik célba.
Ukrajna nyugati szövetségesei a harmadik országokban működő közvetítők ellen irányuló lépésekkel igyekeznek korlátozni Oroszország azon lehetőségét, hogy az olajból származó bevételeket a háborús erőfeszítéseihez elengedhetetlenül fontos alkatrészekre és rendszerekre költse.
Csütörtökön az Egyesült Államok szankciókat jelentett be két kínai vállalat ellen, amelyek szerinte olyan, nagy hatótávolságú támadó drónt gyártanak, amelyet Oroszország Ukrajnában használ. Az árnyékflotta része a világszerte működő szervezetek kiterjedt hálózatának, amelyek segítenek a Kremlnek finanszírozni és ellátni invázióját.
Amióta 2022 decemberében bevezették az orosz olajexportra vonatkozó első nyugati korlátozásokat, Moszkva bővítette az árnyékflotta kapacitását, megkerülve a szankciókat és évente több milliárd dollárnyi pluszbevételt generálva háborús erőfeszítései számára.
Személyes küldetésemnek tekintem a Kreml megfékezését, és minden rendelkezésemre álló eszközzel erősebbre fonom a hálót Vlagyimir Putyin orosz elnök és maffiaállama körül
− mondta David Lammy brit külügyminiszter.
A legújabb intézkedések részeként az Egyesült Királyság közölte, hogy a La Manche csatornán áthaladó hajók biztosítási státuszát is vizsgálja, lehetővé téve London számára, hogy kihasználja a fontos hajózási útvonalon elfoglalt helyzetét arra, hogy információkat gyűjtsön az árnyékflotta által használt járművekről.
A csütörtökön brit szankciókkal célba vett 18 olajszállító tartályhajó közül hat olyan hajó volt, amelyet eredetileg egy John Ormerod nevű brit könyvelő szerzett meg 2022 decembere és 2023 augusztusa között − írta meg a Financial Times.
Ormerod a hajókat az Eiger Shipping DMCC, az orosz Lukoil dubaji hajózási részlege nevében vásárolta, amely a vásárlásokat úgy finanszírozta, hogy előre kifizette a hajók bérleti díját. Ormerod ügyvédei a lapnak elmondták, hogy „széles körű átvilágítást” végeztek annak megállapítására, hogy az ügyletek nem sértik a szankciókat. Azután vált meg tulajdonrészétől, hogy „tudomást szerzett az orosz kereskedelemmel kapcsolatos utak számáról, és aggódott emiatt” − tették hozzá.
Ilyen szankciókat még soha nem vetettek be
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!