Narendra Modi miniszterelnök kormánya kijelentette, hogy hamarosan meg akarja előzni az Egyesült Államokat – havonta 6 kilométernyi új pálya üzembe helyezésével.
A modern és környezetileg fenntartható metrórendszerek Indiában kulcsfontosságú városi infrastruktúrát jelentenek a személygépkocsik használatának és vásárlásának megfékezésére, valamint a zsúfoltság és a környezetszennyezés problémáinak orvoslására a városokban, ahol az indiaiak mintegy 36 százaléka él.
Jelentős mérföldkőnek számít, hogy India metróhálózata 1000 kilométeres teljes hosszával a világ harmadik legnagyobb metróhálózatává nőtte ki magát. Ez a figyelemre méltó eredmény az új metróprojektek bejelentését és a Narendra Modi kormányfő vezetésével Delhiben megvalósuló Namo Bharat kezdeményezést követi.
A Namo Bharat egy olyan elektromos motorvonat, amelyet a RapidX (regionális gyorsvasút) számára építettek. A vonatot a francia Alstom cég tervezte és a gudzsaráti Savliban gyártották. A vonat aerodinamikus kialakítású, ami csökkenti a légellenállást utazás közben, melynek következtében akár óránként 180 kilométeres sebességre is képes.
A kormány elkötelezett a metró fejlesztése mellett
India metróhálózatának építése 2002-ben kezdődött azzal, hogy Atal Bihari Vajpayee korábbi miniszterelnök elindította a modern metrót Delhiben. Az átalakulás és a bővülés példátlanul gyors volt Modi miniszterelnök vezetése alatt 2014 óta.
Az elmúlt évtizedben a metróhálózat háromszorosára nőtt, és további 1000 kilométerrel bővült a hossza.
A metróval ellátott államok száma ötről tizenegyre nőtt, míg a metróösszeköttetésben részesülő városok száma ötről 23-ra emelkedett. A napi utasforgalom szintén exponenciális növekedésnek indult, a 2014-es 280 ezerről több mint egymillióra emelkedett, ami 2,5-szeres növekedést jelent. Továbbá a metrószerelvények által megtett teljes távolság megháromszorozódott, 86 000 kilométerről 2,75 millió kilométerre emelkedett.
Modi víziója szerint a kormány továbbra is elkötelezett a zökkenőmentes, megfizethető és modern városi közlekedés biztosítása mellett, hogy az emberek millióinak tegye könnyebbé az utazást és javítsa az életminőséget.
Ezen fejlesztések támogatására Modi miniszterelnök januárban személyesen utazott a Namo Bharat vonaton a Sahibabad RRTS állomás és New Ashok Nagar RRTS állomás között. Ez az utazás egyben a Delhi-Ghaziabad-Meerut Namo Bharat folyosó 13 kilométeres szakaszának felavatását is jelentette. A 4600 millió rúpiára (55,2 millió dollár) becsült költséggel megépített folyosó jelentősen javítja a Delhi és Meerut közötti regionális összeköttetést, milliók számára biztosítva a nagy sebességű és kényelmes utazás […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kulfold/2025/03/22/metro-halozat-india-fejlesztes/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!