2025. június 13., péntekMa Villő napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 347,00 Ft | CHF: 426,00 Ft
2025.06.13. Villő Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 347,00 Ft | CHF: 426,00 Ft
Kezdőlap / Külföld / Indiában a metróhálózat már elérte az ezer kilométert, de tényleg kell ilyen hosszú?

Hirdetés

Indiában a metróhálózat már elérte az ezer kilométert, de tényleg kell ilyen hosszú?

Narendra Modi miniszterelnök kormánya kijelentette, hogy hamarosan meg akarja előzni az Egyesült Államokat – havonta 6 kilométernyi új pálya üzembe helyezésével. 

A modern és környezetileg fenntartható metrórendszerek Indiában kulcsfontosságú városi infrastruktúrát jelentenek a személygépkocsik használatának és vásárlásának megfékezésére, valamint a zsúfoltság és a környezetszennyezés problémáinak orvoslására a városokban, ahol az indiaiak mintegy 36 százaléka él.

Jelentős mérföldkőnek számít, hogy India metróhálózata 1000 kilométeres teljes hosszával a világ harmadik legnagyobb metróhálózatává nőtte ki magát. Ez a figyelemre méltó eredmény az új metróprojektek bejelentését és a Narendra Modi kormányfő vezetésével Delhiben megvalósuló Namo Bharat kezdeményezést követi. 

Hirdetés

A Namo Bharat egy olyan elektromos motorvonat, amelyet a RapidX (regionális gyorsvasút) számára építettek. A vonatot a francia Alstom cég tervezte és a gudzsaráti Savliban gyártották. A vonat aerodinamikus kialakítású, ami csökkenti a légellenállást utazás közben, melynek következtében akár óránként 180 kilométeres sebességre is képes.

A kormány elkötelezett a metró fejlesztése mellett

India metróhálózatának építése 2002-ben kezdődött azzal, hogy Atal Bihari Vajpayee korábbi miniszterelnök elindította a modern metrót Delhiben. Az átalakulás és a bővülés példátlanul gyors volt Modi miniszterelnök vezetése alatt 2014 óta.

Az elmúlt évtizedben a metróhálózat háromszorosára nőtt, és további 1000 kilométerrel bővült a hossza.

 

A metróval ellátott államok száma ötről tizenegyre nőtt, míg a metróösszeköttetésben részesülő városok száma ötről 23-ra emelkedett. A napi utasforgalom szintén exponenciális növekedésnek indult, a 2014-es 280 ezerről több mint egymillióra emelkedett, ami 2,5-szeres növekedést jelent. Továbbá a metrószerelvények által megtett teljes távolság megháromszorozódott, 86 000 kilométerről 2,75 millió kilométerre emelkedett.

Modi víziója szerint a kormány továbbra is elkötelezett a zökkenőmentes, megfizethető és modern városi közlekedés biztosítása mellett, hogy az emberek millióinak tegye könnyebbé az utazást és javítsa az életminőséget. 

Ezen fejlesztések támogatására Modi miniszterelnök januárban személyesen utazott a Namo Bharat vonaton a Sahibabad RRTS állomás és New Ashok Nagar RRTS állomás között. Ez az utazás egyben a Delhi-Ghaziabad-Meerut Namo Bharat folyosó 13 kilométeres szakaszának felavatását is jelentette. A 4600 millió rúpiára (55,2 millió dollár) becsült költséggel megépített folyosó jelentősen javítja a Delhi és Meerut közötti regionális összeköttetést, milliók számára biztosítva a nagy sebességű és kényelmes utazás […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kulfold/2025/03/22/metro-halozat-india-fejlesztes/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Elfogatóparancsot adtak ki egy török ellenzéki tévécsatorna tulajdonosa ellen

Egy isztambuli bíróság elfogatóparancsot adott ki Cafer Mahiroglu, a fő ellenzéki párthoz kötődő Halk TV …