Az utasok a hétórás szaúdi úton semmit sem kapnak ingyen. A légitársaságnak pénzbe kerül az étel, az ital és a poggyász szállítása – idézte a Bloomberg a WizzAir vezérigazgatóját, aki Abu-Dzabiban adott interjút.
„Ha szórakozni kívánnak, a szórakozás feltételeit maguknak kell megteremteniük” – mondta Váradi József, aki szerint az általa vezetett cég ebben nem tud segíteni.
A WizzAir új, nagy hatótávolságú, keskeny törzsű gépe jövő márciusban mutatkozik be London és a szaúdi kegyhely, Dzsidda közötti járaton. Sok más légitársaságtól eltérően ezen nem szolgálnak fel háromfogásos menüt. Az ülések nem lesznek dönthetők és az utas előtti fejtámlán nem lesz szórakoztatásra alkalmas kijelző.
A legfeljebb 239 utas három mosdón osztozik, amelyet egyetlen, szűk folyosón érhetnek el.
A fapados légitársaság azt tervezi, hogy ilyen, Airbus A321 XLR típusú gépekkel további útvonalakat nyit Európából a Közel-Keletre és Ázsiába – vázolta néhány nappal korábban Váradi egy londoni sajtótájékoztatóján. Az első ilyen járat Gatwickről indul Szaúd-Arábiába. A jegy egy irányba egy penny híján 135 fontba kerül, napi árfolyamon nagyjából 63 ezer forintba.
Egy ilyen járat idegenforgalmi és vallási szempontból egyaránt vonzó
– érvelt a WizzAir vezérigazgatója.
Félszáz gép hosszabb járatokra
A hosszú járatokra alkalmas, egyfolyosós gép egy zökkenőmentes év után mutatkozik be a magyarországi székhelyű légitársaság flottájában, amely nemrég azzal tett szert nemzetközi hírnévre, hogy elsőként vezette be a jegyvásárlás előfizetéses rendszerét. A profitelvárásokat valamelyest csökkentette, hogy a cég néhány gépe a hajtóművek elhúzódó karbantartása miatt a földön maradt.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kulfold/2024/09/24/egyesult-kiralysag-wizzair-hosszu-jarat-fapados-felar-kenyelem/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!