A mesterséges intelligencia által létrehozott képek gyakran durvák voltak, nem voltak meggyőzőek és költséges volt az előállításuk, különösen akkor, amikor a félretájékoztatás egyéb eszközei olcsón előállíthatóak és könnyen terjeszthetőek a közösségi médiában. A mesterséges intelligencia és az úgynevezett deep fake hamisítványok jelentette fenyegetés mindig még egy-két évvel távolabbra lévőnek tűnt.
Ez azonban már nem így van.
A kifinomult generatív mesterségesintelligencia-eszközök ma már másodpercek alatt, minimális költséggel képesek emberi hangok klónozására és hiperrealisztikus képek, videók és hangok létrehozására. Ha ezeket a hamis és digitálisan létrehozott tartalmakat erősen megtámogatják a közösségi média algoritmusaival, akkor azok nagyon messzire és nagyon gyorsan terjedhetnek, és rendkívül specifikus részközönségeket célozhatnak meg. Ez soha nem látott piszkos kampánytrükköket fog jelenteni − írja az AP hírügynökség.
A probléma a 2024-es amerikai elnökválasztási kampányra és a választásokra gyakorolt hatásai éppoly nagyok, mint amennyire aggasztóak: a generatív mesterséges intelligencia nemcsak gyorsan képes célzott kampány-e-maileket, szövegeket vagy videókat készíteni, hanem a választók megtévesztésére, jelöltek megszemélyesítésére és a választások aláásására is felhasználható. Méghozzá eddig nem látott mértékben és sebességgel − írja az AP hírügynökség.
Erre még mindig nem vagyunk felkészülve. Soha nem látott előrelépést jelentenek a most megjelenő audio- és videós képességek. Ha ezt nagyléptékben meg lehet csinálni, és a közösségi platformokon terjeszteni, nos, annak rendkívüli hatása lesz
− figyelmeztetett A.J. Nash, a ZeroFox kiberbiztonsági cég hírszerzési alelnöke.
Egyik forgatókönyv ijesztőbb a másiknál
A mesterséges intelligencia szakértői gyorsan fel tudnak sorolni számos riasztó forgatókönyvet, amelyekben a generatív mesterséges intelligenciát médiatartalmak létrehozására használják a választók összezavarása, egy jelölt rágalmazása vagy akár erőszakra való felbujtás céljából.
Csak néhány ezekből: automatizált robothívás, amely a jelölt hangján direkt rossz időpontban kéri arra a szavazókat, hogy szavazzanak; hangfelvételek, amelyeken egy jelölt állítólag bevall egy bűncselekményt vagy rasszista nézeteket hangoztat; videófelvételek, amelyeken valaki olyan beszédet vagy interjút ad, amelyet soha nem adott. Hamis hírek, amelyeken bejelentik, hogy az adott jelölt kiszállt a versenyből.
Mi van, ha Elon Musk személyesen hív fel, és azt mondja, hogy szavazz egy bizonyos jelöltre? Sokan hallgatnának rá. Pedig nem ő volna az
− mondta Oren Etzioni, az Allen Institute for AI alapító vezérigazgatója, aki tavaly azért mondott le, hogy megalapítsa az AI2 nonprofit szervezetet.

Donald Trump volt elnök, aki 2024-ben is indul a jelöltségért, […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!