A választások előtti végső hajrában Kamala Harris kampánycsapata – a tanácsadói és szövetségesei szerint a jelölt személyes kérésére – azt a taktikát alkalmazta, hogy a gyűléseken lejátszották Donald Trump legmegosztóbb megjegyzéseit, rámutatva a kanyargós, rasszista és néha erőszakos retorikájára.
Ez a módszer emlékeztetett a választás hatalmas tétjére. És most már kijelenthetjük, hogy nagyon nem működött. A választás eredménye katasztrofális volt Harris számára. A Demokrata Párt az egész országban súlyos vereséget szenvedett.
Harris Joe Biden kampányát örökölte meg. Gyorsan konszolidálta az amortizálódott pártot, összefogta a női szavazókat, és kápráztató összegeket gyűjtött össze az adományozóktól.
Ez a lendület azonban nem volt elegendő. Harris nem volt hajlandó elhatárolódni az elmúlt négy évtől, pedig a választók ezt akarták volna. És ami még rosszabb, hogy nem határozta meg egyértelműen, hogy az ő elnöksége miben különbözne Bidenétől – azon túl, hogy egy republikánust is bevenne a kormányába.
A lehető legjobb kampányt vittük, figyelembe véve, hogy Joe Biden volt az elnök. Biden az egyetlen oka annak, hogy Kamala Harris és a demokraták vesztettek
– mondta el Harris egy névtelenséget kérő kampánytanácsadója.
Egy másik stratéga szerint egyértelmű, hogy Bidennek sokkal korábban kellett volna távoznia, lehetővé téve a demokraták számára, hogy Harris jelöltségét egy előválasztáson megerősíthessék – írja a Politico.
Nem egyetlen megyéről van szó. Nem csak egyetlen forgatókönyvről. Rendszerszintűek a problémák. Ez volt a legnagyobb republikánus győzelem Pennsylvaniában Ronald Reagan 1984-es menetelése óta. Ezt nem lehet szépíteni
– fogalmazott Brendan Boyle philadelphiai demokrata képviselő.
Donald Trump és kampánymenedzserei úgy vélték, hogy a republikánusok növekvő erejére építve lehetséges egy multietnikus munkásosztálybeli koalíciót létrehozni. Igaza volt. Ha az exit pollok pontosnak bizonyulnak, az afroamerikaiak és a spanyol ajkú amerikaiak, különösen a férfiak körében nagyot lépett előre. A fekete férfiak körében 12 százalékról 20 százalékra növelte támogatottságát, a spanyol ajkú férfiak körében pedig kilenc ponttal, 45 százalékról 54 százalékra.
A Trump-kampány úgy vélte, hogy a fiatal felnőttek körében javítani tudnak a teljesítményükön, és ez sikerült is – a 2020-as 35 százalékos eredmény idén 42 százalékra nőtt. Anekdotikus adatok arra utalnak, hogy ez a nyereség nagyrészt a fiatal férfiak Trump felé történő elmozdulását jelentette. Trump sokat szerepelt olyan podcastokban – mint például Joe Rogané –, amelyek fő közönsége ez az egyébként nehezen elérhető csoport – írja elemzésében a Brookings Institute.
Működtek a Trump-kampány taktikai lépései
Trump csapatának három döntése bizonyult sorsdöntőnek. Az első: meggyőződve arról, hogy Trumpnak a támogatóihoz fűződő intenzív személyes kötődése fogja elvégezni a munka nagy részét, nem fektettek nagy összegeket a hagyományos mozgósításba, hanem kiszervezték azt támogató szervezeteknek. Bár a Harris-kampány azt állította, hogy sokkal jobb terepmunkát végeztek, erre nincs bizonyíték
Másodszor: a Trump-kampány úgy döntött, hogy Harrisnek a transzneműséghez való álláspontja döntő téma lehet a választásokon. Nagy […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!