Júniusban két napon át több mint 350 gép nem indult el menetrendszerűen a seremetyevói reptérről annak ellenére, hogy a pilóták és az utasok egyaránt idejekorán elfoglalták a helyüket. Az állami tulajdonban levő, a magát a világ egyik legnagyobb légitársaságának nevező Aeroflot felszállásra kész utasszállítóin nem jelentek meg a légiutas-kísérők – ezt a történetet osztotta meg egy légi utazással kapcsolatos fórum, az Aviatorscsina a Telegram-csatornáján.
Ugyanez a forrás jelentette, hogy júliusban, ezúttal pilótahiány miatt az Aeroflot 68 járatát törölték csak ezen a repülőtéren, több másik pedig késett.
A közösségi felületeken megosztott híreket megerősítették a Szabad Európa orosz szerkesztőségének névtelenül nyilatkozó bennfentesek is.
Az idény csúcsán, amikor a legnagyobb a kereslet, nem tudtuk kezelni a helyzetet
– ismerte el egy orosz Airbus A320 másodpilótája.
A körülmények az Ukrajna ellen indított háború után változtak meg radikálisan. Az invázió miatt kirótt szankciók következtében emelkedtek a működési költségek, miközben zsugorodtak a bevételek.
Az orosz kormány tavaly, az év végén közzétett adatai szerint 2022 márciusa óta 1090 milliárd rubelt, napi árfolyamon csaknem 4200 milliárd forintot költöttek a légiipar támogatására – a többi között a hazai gyártás felfuttatására, valamint a lízingelt Boeingek és Airbusok visszavásárlására. A rövid távú intézkedések azonban nem elegendőek a személyzet utánpótlására, és a megbízható gépek üzemeltetésére.
Alkatrészhiány, és a hazai gyártás csúszása
A járvány, majd a háború kirobbanása után az orosz légitársaságok csökkentették a pilóták – köztük a „drága” és tapasztaltak munkaidejét, és lerövidítették vagy megszüntették a pilóták külföldi képzését.
Miután a Boeing és az Airbus korlátozta üzletét az orosz légitársaságokkal, a moszkvai kormány célul tűzte ki, hogy 2030-ig 1036 hazai gyártású repülőgépet helyez üzembe. Ez a pilóták kötelező újraképzését vonja maga után.
Az Aeroflot szerint az utasforgalom egy év alatt több mint 21 százalékkal nőtt. Miután a Rosszavijacija, a szabályozó hatóság havi 90 órában maximálta a pilóták repülési idejét, hiány keletkezett a képzett szakemberekből.
Nem tudunk, és nem is akarunk többet repülni
– jelentette ki az Aeroflot egyik alkalmazottja.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!