2024. szeptember 7., szombatMa Regina napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 394,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 421,00 Ft
2024.09.07. Regina Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 394,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 421,00 Ft
Kezdőlap / Külföld / Az ukrajnai háború az orosz Aeroflotot is megbénította

Hirdetés

Az ukrajnai háború az orosz Aeroflotot is megbénította

Júniusban két napon át több mint 350 gép nem indult el menetrendszerűen a seremetyevói reptérről annak ellenére, hogy a pilóták és az utasok egyaránt idejekorán elfoglalták a helyüket. Az állami tulajdonban levő, a magát a világ egyik legnagyobb légitársaságának nevező Aeroflot felszállásra kész utasszállítóin nem jelentek meg a légiutas-kísérők – ezt a történetet osztotta meg egy légi utazással kapcsolatos fórum, az Aviatorscsina a Telegram-csatornáján.

Ugyanez a forrás jelentette, hogy júliusban, ezúttal pilótahiány miatt az Aeroflot 68 járatát törölték csak ezen a repülőtéren, több másik pedig késett.

A közösségi felületeken megosztott híreket megerősítették a Szabad Európa orosz szerkesztőségének névtelenül nyilatkozó bennfentesek is.

Hirdetés

Az idény csúcsán, amikor a legnagyobb a kereslet, nem tudtuk kezelni a helyzetet

ismerte el egy orosz Airbus A320 másodpilótája.

A körülmények az Ukrajna ellen indított háború után változtak meg radikálisan. Az invázió miatt kirótt szankciók következtében emelkedtek a működési költségek, miközben zsugorodtak a bevételek.

Az orosz kormány tavaly, az év végén közzétett adatai szerint 2022 márciusa óta 1090 milliárd rubelt, napi árfolyamon csaknem 4200 milliárd forintot költöttek a légiipar támogatására – a többi között a hazai gyártás felfuttatására, valamint a lízingelt Boeingek és Airbusok visszavásárlására. A rövid távú intézkedések azonban nem elegendőek a személyzet utánpótlására, és a megbízható gépek üzemeltetésére.

Alkatrészhiány, és a hazai gyártás csúszása

A járvány, majd a háború kirobbanása után az orosz légitársaságok csökkentették a pilóták – köztük a „drága” és tapasztaltak munkaidejét, és lerövidítették vagy megszüntették a pilóták külföldi képzését.

Miután a Boeing és az Airbus korlátozta üzletét az orosz légitársaságokkal, a moszkvai kormány célul tűzte ki, hogy 2030-ig 1036 hazai gyártású repülőgépet helyez üzembe. Ez a pilóták kötelező újraképzését vonja maga után.

Az Aeroflot szerint az utasforgalom egy év alatt több mint 21 százalékkal nőtt. Miután a Rosszavijacija, a szabályozó hatóság havi 90 órában maximálta a pilóták repülési idejét, hiány keletkezett a képzett szakemberekből.

Nem tudunk, és nem is akarunk többet repülni

– jelentette ki az Aeroflot egyik alkalmazottja.

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kulfold/2024/09/03/oroszorszag-aeroflot-jarattorles-keses-szemelyzet-haboru-szankciok/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Új helyszínre költözik az orosz–ukrán háború?

Legsúlyosabb vereségét szenvedte el az orosz Wagner-csoport magánhadsereg Maliban a július 25-én kezdődő többnapos harcokban: …