2025. január 13., hétfőMa Veronika napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 414,00 Ft | USD: 406,00 Ft | CHF: 443,00 Ft
2025.01.13. Veronika Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 414,00 Ft | USD: 406,00 Ft | CHF: 443,00 Ft
Kezdőlap / Külföld / Az amerikai elnökválasztás megmutatta, hogy a hagyományos újságírásnak végleg befellegzett

Hirdetés

Az amerikai elnökválasztás megmutatta, hogy a hagyományos újságírásnak végleg befellegzett

Októberben, az elnökválasztás utolsó napjaiban Joe Rogan podcaster rendkívüli kijelentést tett. Éppen Donald Trumpot látta vendégül egy háromórás beszélgetésre a texasi Austinban található stúdiójában, és világossá akarta tenni, hogy hasonló megállapodásról tárgyalt Kamala Harris kampányfőnökével is. „Felajánlottak egy időpontot, de nekem kellett volna elutaznom hozzá, és csak egy órát engedélyeztek a beszélgetésre” – posztolta az X-en. Miután nem az ő feltételeit fogadták el, Rogan visszautasította, hogy interjút készítsen az alelnökkel.

Ez első látásra arroganciának tűnik. Aki interjút akar készíteni egy elnökjelölttel, a legkevesebb, hogy felszáll egy repülőgépre. Ebben az esetben azonban Rogan diktálhatta a feltételeket. Ő nem a washingtoni újságírás közegében versenyez, ahol egy ilyen adás státuszszimbólumnak számít. Ő a legnépszerűbb podcaster, akinek elkötelezett közönsége jobboldali beállítottságú férfiakból áll, akik szeretik a vegyes harcművészeteket, a stand-up comedy-t és a földönkívüliekről szóló vad spekulációkat. Nézői nem a politikai hírek megszállott fogyasztói. Rogan tudta, hogy Harrisnek nagyobb szüksége van rá, mint fordítva – írja elemzésében a The Atlantic

Semmi sem szimbolizálja jobban az elmúlt választások alatt megváltozott médiateret, mint Rogan hozzáállása. Egy hét alatt a Trumppal készített interjúja csak a YouTube-on több mint 40 millió megtekintést ért el. A Harris-Trump vitán kívül egyetlen eseménynek sem volt nagyobb közönsége ebben a választási ciklusban. Összehasonlításképpen, Harris vitatott interjúja Bret Baierrel a Fox Newson, a legnépszerűbb kábelhálózaton, 8 millió nézőt vonzott az élő adásban, és további 6,5 milliót a YouTube-on.

Hirdetés

Ma már Elon Musk és Joe Rogan a mainstream média

Ezek a számok azt mutatják, hogy mennyire abszurd dolog „mainstream médiáról” beszélni. A Pew Research Center 2021-es felmérése szerint a különböző politikai nézetekkel rendelkező amerikaiak általában egyetértenek abban, hogy mely csatornák tartoznak ebbe a kategóriába: az olyan újságok, mint a The New York Times és a The Wall Street Journal, valamint az olyan televíziós csatornák, mint a CNN. Mindenki mást, aki széleskörűen terjeszti az információkat, úgy kezelik, mint  „hipszterek, akik kézműves sörfőzdét üzemeltetnek, és hősiesen versenyeznek a Budweiserrel” – fogalmaz a lap. 

Ez azonban nem így van. Ma már Joe Rogan és Elon Musk maga a „mainstream média”. A 2024-es kampányban mindkét elnökjelölt inkább

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kulfold/2024/12/17/sajto-ujsagiras-joe-rogan-media-elnokvalasztas-egyesult-allamok-hitelesseg/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Gorillabébit mentettek ki Isztambulban egy repülő rakteréből

A vadvédelmi hatóság azt fontolgatja, hogy visszahelyezi természetes élőhelyére a gorillát, miután felépült – számolt be …