Októberben, az elnökválasztás utolsó napjaiban Joe Rogan podcaster rendkívüli kijelentést tett. Éppen Donald Trumpot látta vendégül egy háromórás beszélgetésre a texasi Austinban található stúdiójában, és világossá akarta tenni, hogy hasonló megállapodásról tárgyalt Kamala Harris kampányfőnökével is. „Felajánlottak egy időpontot, de nekem kellett volna elutaznom hozzá, és csak egy órát engedélyeztek a beszélgetésre” – posztolta az X-en. Miután nem az ő feltételeit fogadták el, Rogan visszautasította, hogy interjút készítsen az alelnökkel.
Ez első látásra arroganciának tűnik. Aki interjút akar készíteni egy elnökjelölttel, a legkevesebb, hogy felszáll egy repülőgépre. Ebben az esetben azonban Rogan diktálhatta a feltételeket. Ő nem a washingtoni újságírás közegében versenyez, ahol egy ilyen adás státuszszimbólumnak számít. Ő a legnépszerűbb podcaster, akinek elkötelezett közönsége jobboldali beállítottságú férfiakból áll, akik szeretik a vegyes harcművészeteket, a stand-up comedy-t és a földönkívüliekről szóló vad spekulációkat. Nézői nem a politikai hírek megszállott fogyasztói. Rogan tudta, hogy Harrisnek nagyobb szüksége van rá, mint fordítva – írja elemzésében a The Atlantic.
Semmi sem szimbolizálja jobban az elmúlt választások alatt megváltozott médiateret, mint Rogan hozzáállása. Egy hét alatt a Trumppal készített interjúja csak a YouTube-on több mint 40 millió megtekintést ért el. A Harris-Trump vitán kívül egyetlen eseménynek sem volt nagyobb közönsége ebben a választási ciklusban. Összehasonlításképpen, Harris vitatott interjúja Bret Baierrel a Fox Newson, a legnépszerűbb kábelhálózaton, 8 millió nézőt vonzott az élő adásban, és további 6,5 milliót a YouTube-on.
Ma már Elon Musk és Joe Rogan a mainstream média
Ezek a számok azt mutatják, hogy mennyire abszurd dolog „mainstream médiáról” beszélni. A Pew Research Center 2021-es felmérése szerint a különböző politikai nézetekkel rendelkező amerikaiak általában egyetértenek abban, hogy mely csatornák tartoznak ebbe a kategóriába: az olyan újságok, mint a The New York Times és a The Wall Street Journal, valamint az olyan televíziós csatornák, mint a CNN. Mindenki mást, aki széleskörűen terjeszti az információkat, úgy kezelik, mint „hipszterek, akik kézműves sörfőzdét üzemeltetnek, és hősiesen versenyeznek a Budweiserrel” – fogalmaz a lap.
Ez azonban nem így van. Ma már Joe Rogan és Elon Musk maga a „mainstream média”. A 2024-es kampányban mindkét elnökjelölt inkább
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!