A Meta április 30-án, szerdán arra figyelmeztette európai felhasználóit, hogy „lényegesen rosszabb” tapasztalatokkal szembesülhetnek az Európai Bizottság egyik kulcsfontosságú szabályozási döntése miatt – adta hírül a BBC.
A vállalat nemrég bevezette az úgynevezett „hozzájárulás vagy fizetés” modelljét, aminek lényege, hogy a felhasználó szabadon dönthet arról, hogy előfizetésre vált, vagy engedi, hogy adatait a Meta összevonja a Facebookról és az Instagramról. Az Európai Bizottság a napokban úgy találta, ez a konstrukció nem felel meg az unió digitális piacokról szóló jogszabályának (DMA), ezért 200 millió eurós (80,8 milliárd forint) összegű bírságot szabott ki a cégre.
Az Európai Bizottságtól a DMA-val kapcsolatos visszajelzések alapján arra számítunk, hogy bizonyos módosításokat kell végrehajtanunk a modellünkön
– áll a Meta negyedéves eredménykimutatásában.
A vállalat szerint ezek a módosítások „lényegesen rosszabb felhasználói élményt eredményezhetnek az európai felhasználók számára, és jelentős hatást gyakorolhatnak” európai üzleti tevékenységükre és bevételeikre. Úgy látják, a következmények már 2025-ben is érezhetőek lehetnek.
Leszögezik, az Egyesült Királyságban – amely amúgy sem tagja az Európai Uniónak – nem kell ilyesmitől tartaniuk a felhasználóknak, mert ott nem alkalmazzák ezt a konstrukciót. Ugyanakkor a vállalat tárgyalást folytat a szigetország hatóságaival egy hasonló modell bevezetéséről. A Meta közölte, hogy együttműködnek a brit Információs Felügyelőbizottsági Hivatallal (ICO) annak érdekében, hogy olyan megoldás szülessen, ami mindenben megfelel az ország törvényeinek.
A platformjainkon megjelenő személyre szabott hirdetések évente több mint 19,5 milliárd font (9272 milliárd forint – a szerk.) bevételt jelentenek a brit vállalkozásoknak
– tették hozzá.
Eric Seufert, a Mobile Dev Memo elemzője szerint a Meta arra játszik, hogy megnyerje a tömegeket a modellje számára. A szakember a BBC-nek elmondta, hogy végső soron a cég azt akarhatja elérni, hogy a közvéleményt a szabályozási rendszer ellen fordítsák, amely csökkenti az uniós lakosság számára a választási […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kulfold/2025/05/02/meta-facebook-instagram-europai-unio-birsag-europai-bizottsag/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!