„Egy karbantartási műveleten megállapítottuk, hogy egy alkatrész meghibásodott” – magyarázta a repülőgépgyártó kedden az AFP francia hírügynökségnek, megerősítve a The Air Current című szakportál beszámolóját. A Boeing munkatársai jelenleg vizsgálják ezt az alkatrészt, „és amint készen állnak rá, folytatják a tesztrepüléseket”.
A hibás alkatrész, amelyet a Boeing szerint kicserélnek, a 777–9-es típusé, és a hajtóművet köti össze a repülőgép szerkezetével. A másik három, tesztelésre használt 777–9-es repülőgépet a repülőgépgyártó szerint az incidens óta ellenőrzés alatt tartják.
A 2013 novemberében meghirdetett 777X széles törzsű változat a 777-es család legújabb tagja. Három változat, a 777–8 és 777–9 utasszállító és a 777–8 teherszállító repülőgép elkészítését tervezik. Már több mint 500 repülőgépet eladtak belőle, de kereskedelmi forgalomba még nem állt.
Ez a kétfolyosós repülőgép a tervek szerint a világ legnagyobb üzemben lévő két hajtóműves repülőgépe lesz.
A 777X eredetileg 2020-ban állt volna szolgálatba, de a tanúsítási eljárás alatt felmerült problémák miatt ez 2025-re csúszik át. Az amerikai polgári légi közlekedési hatóság (FAA) még mindig nem adott engedélyt a típusnak.
Számos probléma merült fel a gyártás alatt
Miután előzetesen nagyszámú tesztrepülést hajtottak végre, a Boeing júliusban megkezdhette a 777–9-es tesztelését az FAA képviselőinek jelenlétében, ami fontos lépés volt.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kulfold/2024/08/21/boeing-repulogep-tesztrepules-alkatresz-meghibasodas/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!