Mint ismert, az RTL kapta az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogait a 2024-25-ös szezontól, hozzájuk került a játéknapok közvetítésének „A-csomagja”. Ez azt jelenti, hogy a német hátterű médiacég térfelén pattog a labda, eldöntheti, hogy a keddi és szerdai játéknapokon mely mérkőzéseket tűzi műsorra.
A megállapodás értelmében három szezonon át, története során először az RTL Magyarország lesz az UEFA Bajnokok Ligája otthona.
Az RTL Magyarországhoz kerültek továbbá a Bajnokok Ligája úgynevezett „B csomagjának” digitális közvetítési jogai is. Az RTL közvetíti továbbá az UEFA Európa Liga és az UEFA Európa Konferencia Liga B csomagjának csütörtöki mérkőzéseit is, ami összesen 323 meccset jelent.
Mélyen zsebbe nyúlt az RTL
A megállapodás összegét csak becsülhetjük, hiszen az RTL ezt üzleti titokként kezeli. A saccoláshoz jó alapot nyújtanak az MTVA háttérinformációi, melyek szerint a közszolgálati tévé évente 6-7 millió eurót fizethetett az előző, 2021-2024-es időszakban. Információink szerint most pedig évi 7-8 millió euró körüli összeget adott volna a BL-jogokért.
Erre licitálhatottt rá az RTL, iparági forrásaink szerint egy évente 10-11 millió eurós – hozzávetőleg 4 milliárd forintos – összeggel.
Hatalmas meglepetést okozott az RTL Magyarország több millió eurós lépése, ugyanis meglehetősen gyenge tavalyi évet zárt a cég, és tavaly ősz óta lemaradt nézettségben nagy riválisa, a TV2 mögött. Az elmúlt években a BL-meccseket az M4, az MTVA sportcsatornája közvetítette, ide csúszott be most az RTL Magyarország.
A merész lépés hátterében beszélgetőpartnereink szerint az RTL előremenekülő stratégiája állhat, a nehéz időszakban így akarja népszerűsíteni a digitális platformját, az RTL+ streamingszolgáltatást.
A kereskedelmi csatorna azt az üzenetet hordozza, hogy minden meccset le tud adni a streamingcsatornáján. Stratégiailag máshonnan támad, mint az MTVA, a szombaton megjelent közleményében is a digitális platformjára helyezte a hangsúlyt. Azt várja a cég, hogy a BL-meccsek közvetítése megerősíti az RTL+ szolgáltatást, és ezzel új, stabil lábat növeszthet.
Az RTL előremenekülő stratégiája hasonlít ahhoz, amit a TV2 lépett 2016-17-ben, miután sorozatosan kikapott a német hátterű médiacégtől. A vereség kompenzálására akkoriban a TV2 elindította a Spíler1 és Spíler2 sportcsatornákat, megvette a Premier League, a spanyol liga és egy ideig a BL közvetítését is. Iparági szakértőink szerint az RTL azért is fordulhatott a drága sportjogokhoz, hogy ezzel próbálja kompenzálni a hagyományos tévés piacon elszenvedett vereségét.
Nem jön ki a matek
Arról már korábban is megoszlottak az iparági vélemények, hogy mennyire lehetnek nyereségesek a jogdíjüzletek, az RTL és az UEFA megállapodása után azonban felerősödtek a kételkedő hangok.
Arra már rámutattunk, hogy évente közel 4 milliárd forintos bevételt kellene szereznie a kereskedelmi csatornának, hogy ne veszteségesen kerüljön ki az üzletből. Ezt a hatalmas jogdíjköltséget több oldalról támadja meg a médiacég:
- Az RTL agresszívabban reklámozhat, mint az M4, hiszen kétszer annyi reklámidőt sugározhat, mint a közszolgálati tévé. Iparági értesüléseink szerint ebből éves szinten a közszolgálati tévén 100 millió forintnyi bevétel folyt be, ebből következtethetünk, hogy az RTL várhatóan évi 200 milliót tud majd szerezni.
- Másik bevételi forrás lehet, ha az RTL 2 és RTL 3 csatornákon is sugározza a meccseket, ezzel megpróbálhatja a kábelszolgáltatók, mint például a Magyar Telekom, Vodafone, Digi részére emelni a csatorna díját. Ez fontos bevételi lába a tévéknek. A kábelszolgáltató ezt valószínűleg tovább terheli az előfizetőre, megnövelve a tévécsomag árát. A terjesztésből várhatóan 200-300 millió forint közötti összeget szerezhet az RTL.

A fent említett […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!