Vitézy Dávid volt közekedési államtitkár folytatta offenzíváját Lázár János közlekedési miniszter ellen a Facebookon:
„Mindent elmond a magyar közlekedéspolitika prioritásairól, hogy Lázár János közlekedési miniszterként néhány óra különbséggel posztolt tegnap arról, hogy:
- a legfontosabb, a budapesti fejpályaudvarok biztonságos és megbízható működéséhez szükséges beruházások, így a Keleti pályaudvaron a kisiklással érintett váltókörzet cseréje a »szankciós infláció« miatt maradt el,
- majd arról, hogy új 2× sávos gyorsforgalmi út épül M100-as számon Esztergom és Zsámbék között, 3 alagúttal, számos viadukttal. Ez a terv 2022-es áron volt 345 milliárd forint, akkor nem rendelték meg, mostanra gondolom már 500 körül lehet. Itt amúgy a beruházás első számú lobbistája a Suzuki, azonban az ő szállítási igényeiket nem közúton kellene kiszolgálni, hanem vasútra lehetne és kellene terelni (illetve ami már ott van, azt ott tartani) az elhanyagolt Esztergom–Komárom vasútvonal fejlesztésével, régóta halogatott villamosításával.”
„Mindez nem egyedi: legutóbb ugyanez a kettősség a múlt heti Lázár-sajtótájékoztatón volt nyilvánvaló, ahol a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér bekötésére csak a gyorsforgalmi 2× sávra bővítését ígérte már Lázár” – tette hozzá Vitézy. Majd levonta az általános következtetést:
Nem szankciós inflációval állunk szemben tehát valójában, hanem mostanra már a szakminiszter által nyíltan vállalt vasútellenességgel.
Vitézy egy ideje nyíltan és keményen kritizálja Lázár Jánost, nagyrészt a minisztert téve felelőssé a MÁV és általában a vasút állapotáért – illetve leginkább azért, mert ebből az állapotból nem történik előre lépés.
Lázár János leginkább személyeskedő válaszokat adott, szerinte Vitézy lehetett volna közlekedési miniszter, lehetett volna főpolgármester, de a kudarcok megtörték, bajok vannak a fejében, stb. A Keleti pályaudvar előtt történt kisiklás után pedig azzal vádolta Vitézyt, hogy árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen.