2021. december 3., péntekMa Melinda napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 362,00 Ft | USD: 319,00 Ft | CHF: 347,00 Ft
2021.12.03. Melinda Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 362,00 Ft | USD: 319,00 Ft | CHF: 347,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Verhetetlen a nemzetközi piacon a Premier League

Hirdetés

Verhetetlen a nemzetközi piacon a Premier League

Miután a labdarúgás (az amerikainak csak soccer) népszerűsége óriásit emelkedett az Egyesült Államokban, az NBC Universalnak (NBCU) nagy tervei vannak, így megtartotta közvetítési jogait a világ legnépszerűbb futball bajnokságára.

GettyImages-1320701743

Fotó: Pierre-Philippe Marcou – Pool / Getty Images Hungary

Az NBCU és a Premier League egy heves licitharcban további hat évvel meghosszabbította a jogokról szóló megállapodását, ezzel megelőzve az olyan riválisokat, mint például az ESPN vagy a ViacomCBS. Az NBC Sports állítólag 2,6 milliárd dollárt fizetett a liga megtartásáért, bár az NBC Sports elnöke, Pete Bevacqua a sajtó felé nem hajlandó részletezni a szerződés pénzügyi feltételeit.

Hirdetés

Amikor 2013-ban az NBC Sports átvette a Premier League sugárzási jogait, a közvetítések körülbelül 13 millió nézőt értek el. Bevacqua szerint az első hároméves ciklus végén a nézőszám körülbelül 39 millióra nőtt. Ráadásul az NBC Sports nem látja, hogy a Premier League amerikai lendülete egyhamar lassulna, így a cég azt tervezi, hogy az angol bajnokságot egy szintre helyezi a világ legnépszerűbb sportligáival – például az NFL-lel.

Az NBC vezetője azt is elmondta, hogy a sugárzási jogokért folytatott őrült versenyfutás miatt az angolok már arra is gondoltak, hogy szétbontják a jogokat, és csomagokat árulnának a tv-s piacon, ám az amerikai társaság erről hallani sem akart, kategorikusan kijelentették, hogy mindent vagy semmit alapon az egész csomagot akarják tokkal vonóval. Az alapvető elgondolás tehát az volt, hogy az NBC kizárólagos exkluzivitást kíván Amerikában.

NHL nélkül is remek a portfólió

Nem titkoljuk, számunkra ez most stratégiai prioritás: a Premier League-re összpontosítunk, úgy kezeljük, mint az NFL-t, vagy az olimpiát, hogy növeljük a közönség számát

– nyilatkozta Bevacqua miután megkötötték az üzletet.

Az NBC valóban igyekszik a sport terén is a legnagyobb lenni, a PL mellett ott van a portfóliójukban a Sunday Night Football, az olimpia és a Kentucky Derby is. A Premier League ráadásul azért is került most a vállalatnál a legfelső polcra, mert idén elveszítette NHL-jogait, miután lejárt a ligával kötött 10 éves, 2 milliárd dolláros szerződése.

Ted Lasso is besegít

Az NBC duplán jól jár a jogokkal, ugyanis steraming oldaluk, a Peacock a sportközvetítésekkel tűnik ki a steraming piacon. A társaság nemrég arról számolt be, hogy a nyári olimpiai játékok előtt 54 millió felhasználó regisztrált a Peacockra. A Netflix, az Apple, az HBO Max és a Disney tehát felkötheti a gatyáját, ha versenybe kíván szállni a […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2021/11/25/sportgazdasag-premier-league-nbc-media-labdarugas/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Ellenőrizték a Mikulás zsákját a fogyasztóvédők

Ellenőrizték a Mikulás zsákját a fogyasztóvédők

Hajszál híján tényleg minden jó volt a Mikulás zsákjában: mindössze egyetlen csokoládéfiguránál talált jelölési hiányosságot …