Neobank, kihívó bank, digitális bank – rengeteg nevet kaptak már a bankszámlát és bankkártyát kínáló, mobilappon elérhető pénzügyi startupok. Népszerűségük évek óta világszerte nő. Emberek milliói használják alkalmazásaikat, és több hagyományos bank próbálja lekövetni a rájuk jellemző, fejlett digitális ügyfélélményt.

Sokáig minden adva volt az általános piaci optimizmushoz. Ennek azonban a fintech szektor megpróbáltatásokkal teli tavalyi éve vége vetett. Bár egyesek sikert sikerre halmoznak, mások küszködnek, és csődbe mennek. Kezd körvonalazódni, hogy a bankszektornak valójában alig néhány szereplőtől kell igazán tartania.
Mi is az a neobank?
Univerzális definíció hiányában a neobankokat csak felületesen tudjuk körülírni. Vannak közöttük teljes körű banki engedéllyel rendelkező piaci szereplők, de olyanok is, amelyek más bankokra támaszkodnak működésükkor. A legtöbben a már említett bankszámlák és bankkártyák köré építik szolgáltatásaikat.
A palettákon széles skálán változik a klasszikus pénzügyi, valamint a bankoktól szokatlan termékek kínálata. A befektetésektől és a hitelektől az üzenetküldő ablakokig és a szállásfoglalásig számos érdekes megoldás felbukkan az alkalmazásokban.
A sokszínűség visszaköszön a neobankok ügyfélkörében is. Természetesen megtalálható a klasszikus lakossági, kis- és középvállalati, valamint nagyvállalati elválasztás. De számos startup a pénzügyi szektor számára extrémnek tűnő szegmentációval igyekszik valami igazán újat mutatni.
Mindenki megtalálja a számítását
Több országban megtalálják az igényeikre szabott pénzügyi megoldásokat a vállalkozók, a környezettudatos emberek, sőt akár a bevándorlók is. Egyes piacokon ugyanakkor már nem, kor, foglalkozás, bőrszín, vallás és szexuális orientáció alapján is lehet neobankot választani.
- A Fea Money és a Lili nőknek és családjuknak igyekszik személyre szabott lehetőségeket biztosítani a pénzügyek intézésére.
- A Copper, a GoHenry és a Greenlight a gyermekeket tanítja a felelősségteljes pénzkezelésre szülők által felügyelt zsebpénzkártyákkal.
- Az egészségügyi dolgozóknak ott a Cure, a sportolóknak az Athlete+, a tartalomgyártóknak pedig a Nerve.
- Az Egyesült Államokban a MoCaFi afro- és latin-amerikai származású ügyfeleket szolgál ki, a Cheese pedig ázsiai gyökerekkel rendelkező ügyfélbázist épít.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/fintech/2023/01/22/fintech-bank-neobank-penuzgy-revolut/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!