A Bolt védjegyhasználati gyakorlatát sérelmező beadványt küldött Budapest Főváros Önkormányzatának az Országos Taxis Szövetség, amellyel egyenlő versenyfeltételeket szorgalmaznak a hagyományos taxis társaságokkal, a javaslat ugyanakkor kimondva-kimondatlanul az észt hátterű technológiai vállalat kiszorítását célozza – írta meg elsőként július elején az Index. Emlékezhetünk, 2016 nyarán, amikor egymást érték a taxis tüntetések, az Uber végül kivonult a magyar piacról. Azóta több érintett is megszólalt lapunknak: exkluzív interjút adott Sabjányi László, a Bolt ügyvezetője, de szót kért a BKK és az NSZ – Nemzeti Szakszervezet is.
Újabb szín jelent meg a palettán: a fővárosi taxistársaságok –
- a Best Taxi,
- a City Taxi,
- a Go Taxi,
- a Taxi4
– és vállalkozók közös közleményt adtak ki szerda délután a Bolt utazásmegosztó tevékenységével kapcsolatban. Ebben úgy fogalmaznak, hogy
az Európai Bíróság (Curia) napokban birtokunkba jutott 2020. december 3. C 62/19. sz. ítélete »Előzetes döntéshozatali eljárásban« – a tagállamokra nézve kötelezően alkalmazandóan – kizárja a taxiszolgáltatást a »határokon átívelő, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások« köréből és egyértelműen közlekedési szolgáltatásnak minősíti a taxi szolgáltatást.
Az érintett cégek szerint mindebből következően „a Bolt ügyvezetője, Sabjányi úr nyilvánosságot látott nyilatkozata, valamint a sofőrökkel kötött szerződések tartalma – amely a fent említett szolgáltatásokat szó szerint megnevezi – egyértelműen olyan szolgáltatásra utal, amely az ítélet szerint kizárt a taxi szolgáltatásból.”
Így látják a Bolt adózását, tevékenységét
A hangjukat ezúton hallató hagyományos […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2023/08/23/kozlekedes-budapest-taxi-bolt/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!