A sikeres bemutató repülés jelentőségét növeli, hogy elősegíti egy általános, a fenntartható üzemanyagokra vonatkozó iparági szabvány kidolgozását, illetve, hogy ezeket az üzemanyagokat kereskedelmi használatra is engedélyezzék. Jelenleg a fenntartható üzemanyag aránya legfeljebb 50 százalék lehet a repülőgépekben használt üzemanyag-keverékekben.
Az Emirates és partnerei – a GE Aerospace, Boeing, Honeywell, Neste és a Virent – olyan fenntartható üzemanyagot fejlesztettek ki, amely nagyban hasonlít a hagyományos repülőgép-üzemanyag tulajdonságaira.
„A 331-500-as segédhajtómű a Boeing 777-es repülőgép rendszerének szerves része. A segédhajtómű biztosítja a főhajtóművek indítását, a környezetszabályozást és a vészhelyzeti tartalékrendszereket a repülőgép számára a földön és a repülés közben. Ugyanazt az üzemanyagot használja, mint a fő hajtóművek. Jelenleg a segédhajtómű csak olyan üzemanyag-keveréket használhat, amely legföljebb 50 százalék arányban tartalmaz fenntartható üzemanyagot, így a mostani bemutató repülés jelentős lépés a 100 százalékos fenntartható üzemanyag-használat engedélyeztetése felé” – mondta Mosab Alkubaisy, a Honeywell Aerospace Middle East légitársaságokért felelős igazgatója.
Jonathan Wood, a Neste megújuló energiaforrásokkal foglalkozó részlegének alelnöke bejelentette, hogy év végére évi 1,5 millió tonnára növelik a vállalat fenntarthatóüzemanyag-gyártási kapacitását.
Az Emirates először 2017-ben használt kevert – hagyományos és fenntartható – üzemanyagot menetrendszerű járatán, majd 2020 decemberében vette át első kevert-üzemanyaggal üzemelő A380-asát.
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!