2024. július 20., szombatMa Illés napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 391,00 Ft | USD: 359,00 Ft | CHF: 404,00 Ft
2024.07.20. Illés Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 391,00 Ft | USD: 359,00 Ft | CHF: 404,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Több sör, nagyobb tévé, mindent megveszünk a foci-Eb alatt

Hirdetés

Több sör, nagyobb tévé, mindent megveszünk a foci-Eb alatt

A foci-Eb hatására jelentősen megnövekedett mind a nassolnivalók, mind a különféle üdítők és italok iránti kereslet – osztotta meg lapunkkal értékesítési tapasztalatait a Lidl. A magvak és a chipsek esetében a darabszámot tekintve bőven két számjegyű növekedés figyelhető meg az előző év azonos időszakához képest. A legkelendőbbek többek között a pörkölt, sós pisztácia, a mogyoró és a mandula, valamint a sós burgonyaszirom és a hagymás-tejfölös chips.

Az üdítők és a sörök eladott darabszámában szintén jelentős mértékű, két számjegyű növekedés tapasztalható.

Hirdetés

Az adatokból látható az is, hogy a saját márkás és a márkatermékek egyaránt népszerűek, ugyanakkor elmondható az is, hogy az akciós termékek értékesítése ugrott meg leginkább. Rendkívül keresettek a hetente változó nem élelmiszer jellegű termékek is, a saját márkás ruházati és a szurkolói termékek egyaránt megtalálhatóak a kínálatban. Az UEFA EURO 2024 hivatalos partnereként a Lidl az Európa-bajnokság teljes ideje alatt közösségi meccsnézésekre vár mindenkit a Kopaszi-gáton.

Felfokozott vásárlási kedv

A németországi labdarúgó-Európa-bajnokságnak egyértelműen kedvező hatásai vannak a forgalomra – mondta az Indexnek Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy a nagy sporteseményekhez társítható termékeknél egyértelműen az eladási adatok emelkedését látják. „Az elmúlt pár napban a sörök értékesítésénél 20, a boroknál, pezsgőknél 25-30, a snackeknél pedig 10 százalékos többletet érzékelünk” – részletezte. A legnagyobb mértékben ugyanakkor az ásványvizeknél tapasztalnak bővülést, ennek mértéke sok helyen az 50 százalékot is eléri. A kánikula beköszöntével arra számítanak, hogy a következő napok a felsorolt italoknál az eladások további felfutását hozhatják.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője ugyanakkor lapunk érdeklődésére úgy fogalmazott, hogy a foci-Eb miatti keresletnövekedés az érintett kategóriákban egyelőre nem számottevő, a nagyobb átlagkosarú bevásárlások inkább a meleg, nyári időjárásnak köszönhetők. Kitért arra is, hogy a mezek, labdák, hivatalos kabalák, re- és fesztiválpoharak, szurkolói kellékek, de még a televíziók forgalma is jelentős. A szakember szerint

trendekről egyelőre korai lenne nyilatkozni, hiszen az Európa-bajnokság nemrég indult csak el, de az biztos, hogy felfokozott vásárlási kedvet tapasztalnak.

A Tesco sajtóosztályán arra hívták fel a figyelmet, hogy a mintegy tízféle szurkolói kiegészítő (szalmakalap, duda, arcfesték, napszemüveg, virágfüzér, szilikon karkötő stb.) már három hete elérhető az áruházakban, ahogy közeledtünk a magyar válogatott meccseihez, úgy figyelhető meg a nagyobb érdeklődés ezen termékek iránt is. A nyolc változatban kapható hivatalos Eb-kabalafigura (például pici kulcstartó, plüssfigura vagy labdává alakítható plüss) szintén jól teljesít. A legnagyobb érdeklődés azonban a magyar zászlós sapkával ellátott maci iránt van, az áruházláncnál azt tapasztalják, hogy ebben a kategóriában kevésbé árérzékenyek a vásárlók.

Azért még most is az ár dönt

A sörfogyasztásról azt mondták a Tescónál: a kategória forgalmát jellemzően az árak, az akciók, illetve az időjárás befolyásolják. Vagyis a szurkolói kellékekkel szemben itt igenis az ár dönt, és csak kisebb mértékben például a márkahűség. Ezzel együtt növekvő keresletre számítanak a kategóriában, hiszen ezen a nyáron nemcsak foci-Eb-t, hanem olimpiát is rendeznek. Felkészülten várják mindkét sporteseményt. Az értékesítés volumenét tekintve az alacsonyabb árkategóriába eső, illetve a láger típusú sörök fogynak a legjobban. Ugyanakkor állítják:

folyamatosan nő az ízesített és az alkoholmentes, továbbá a kézműves és kraft sörök iránti érdeklődés. Vizsgálják az utóbbiak most még kisebb választékának bővítését, miután a vásárlók várják az újdonságokat.

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/06/19/kiskereskedelem-fogyasztas-vasarlas-eb-2024/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Budapesten 110 késést és 12 járattörlést hozott a globális informatikai üzemzavar

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren eddig összesen 110 késés és 12 járattörlés mutat a …