Bányai Tamás, a Vodafone vezérigazgatója az Indexnek beszélt többek között
- a piaci konszolidációról, a távközlési szektorban zajló átalakulásokról;
- a One Magyarország kialakításáról és a 4iG Csoport átalakulásáról;
- a Vodafone Csoportról történő leválásról;
- a 4iG Csoport új TV platformjáról, a OneTV-ről;
- és a 2025. évi díjkorrekcióról is.
A 4iG Csoport az elmúlt években alaposan átrendezte a távközlési szektort. Számos távközlési vállalatot vásárolt fel itthon és külföldön is. Januártól pedig egységesíti távközlési cégeit, amelyek egy márkanév alatt jelennek meg. Mi a stratégia a lépéseik mögött?
A stratégiánk nagyon egyszerű: egy olyan vállalati struktúra létrehozása, amely növeli a hatékonyságunkat és versenyképességünket a lakossági és üzleti távközlési szolgáltatások területén. Néhány éven belül pedig a piacelső pozíciót szeretnénk megszerezni ugyanezeken a területeken.
Tulajdonosunk, a 4iG Csoport két nagy versenytárs, a Telekom és a Yettel kivételével az elmúlt néhány évben gyakorlatilag konszolidálta a magyar távközlési piacot és a külföldi érdekeltségeivel együtt egy nagy távközlési csoportba szervezte vállalatait. A Csoport tavaly ősszel jelentette be transzformációs programját, amelynek célja, hogy újrarendezze hazai távközlési érdekeltségeinek struktúráját. Ebbe a körbe a Vodafone, a DIGI, az Invitech és az Antenna Hungária tartozik, amely vállalatok ugyan különböző portfóliókkal rendelkeznek, mégis egymással átfedő infrastruktúrát tulajdonolnak és részben átfedő szolgáltatásokat nyújtanak a lakossági és az üzleti szegmensben.
A transzformációs program arról szól, hogy ebből a négy vállalatból két újat hozunk létre, ami egy teljesen logikus lépés versenyképességi és költséghatékonysági szempontból.
Egy erős és átfogó szolgáltatási portfólióval rendelkező telekommunikációs kereskedelmi vállalatot, ami elsősorban a lakossági és üzleti szegmensnek kínál teljes körű szolgáltatásokat, valamint egy vezetékes infrastruktúra-vállalatot, ami a négy korábbi cég különböző vezetékes infrastruktúráit gyúrja össze, egyszerűsíti, megerősíti azokat, valamint ezt az infrastruktúrát kínálja a jövőben egyrészt a mi kereskedelmi vállalatunk számára, másrészt esetlegesen más piaci nagykereskedelmi partnerek számára is.
Tehát a szétválasztott távközlési kereskedelmi vállalatokból lesz egy nagy távközlési szolgáltató januártól, ami One néven működik tovább? Mit terveznek a többi céggel?
Az átalakulás két nagy lépésben valósul meg. Január 1-től a Vodafone nevet vált és One Magyarország Zrt. néven működik tovább. Ettől az időponttól a DIGI lakossági szolgáltatásaival együtt One márkanév alatt, az Antenna Hungária, valamint az Invitech üzleti szolgáltatásai pedig a One Solutions almárka alatt jelennek meg a piacon. A sikeres integráció érdekében a vállalatok menedzsmentjét is egységesítettük.
Ezt követi a második nagy lépés, amikor 2025 második felében a cégek teljes jogi háttérintegrációja is lezajlik majd, ami azt jelenti, hogy ezek a vállalatok beolvadnak a One Magyarország Zrt.-be. A folyamatokat igyekeztünk úgy megtervezni, hogy az ügyfelek számára minden egyszerű, átlátható és könnyen kezelhető legyen, illetve az ügyfélkiszolgálás szempontjából legfontosabb változások lehetőleg január végéig lezáruljanak.
Ha jól értem, nem csak vállalati integráció valósul meg, hanem teljes arculatváltás is történik.
A One indulása nem csak arculatváltásról szól, hanem arról is, hogy teljesen új megközelítést, új üzleti filozófiát hozunk, új alapokra helyezzük a működésünket. Olyan új márkát szeretnénk létrehozni, ami erősen az ügyfelek igényeire hangolódik. Mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek esetében ott vagyunk megoldásainkkal, célunk, hogy gazdagabbá tegyük kapcsolataikat és működésüket, az integrált, egyszerűsített hálózattal pedig még hatékonyabb, még megbízhatóbb szolgáltatást nyújtunk. A négy cégből olyan különleges telekommunikációs tudás érkezik, amelyre építve rendkívül innovatív megoldásokat tudunk létrehozni.
A One az a márka lesz, ami minden pillanatban figyel arra, hogy a meglévő ügyfeleit megbecsülje, értékelje és minden esetben a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa számukra.
Emellett mind a lakossági, mind a vállalati szegmensben a teljes spektrumon szolgáljuk ki ügyfeleinket. A lakossági ügyfelek esetében a mobiltól a szélessávú interneten át a digitális tévéig, a vállalatok esetében pedig a mobil és vezetékes hang- és adatszolgáltatásoktól az adatközponti, felhőalapú és IoT megoldásokon át gyakorlatilag az 5G privát hálózatokig minden igényt ki fogunk tudni szolgálni.
Miben lesz több és jobb a One márkanév alatt egységesített vállalat? Hogyan néz ki mindez az ügyfelek szempontjából, mi az, ami változik majd?
Három területet emelnék ki: hatékonyabb, teljes körű és az ügyfélre szabott kiszolgálás, erős és gyors vezetékes- és mobilhálózat, valamint professzionális platformok, és digitális megoldások.
Kezdjük akkor az ügyfelekkel. Hogyan érinti őket az átalakulás, van bármilyen teendőjük?
Az ügyfeleknek nincs teendőjük, a meglévő szolgáltatásaik változatlan feltételek mellett működnek tovább, a szerződésükben az új márka megjelenése miatt nem történik változás, a számlázás menete sem változik. Ügyfeleink a cégek jogi összeolvadásáig a korábbi szolgáltatójuktól kapják majd a számláikat is, igaz már One arculattal.
Látható változás lesz ugyanakkor, hogy a korábbi DIGI-s és Vodafone-os lakossági és kisvállalati ügyfelek a One üzleteiben tudnak majd ügyet intézni. A One január elsejei indulásával ugyanis közös üzlethálózatot hozunk létre 98 településen összesen 135 üzlettel. Ez fizikailag jóval több üzletet jelent, mint amennyi a Vodafone-nak vagy a DIGI-nek korábban volt, sőt tudomásom szerint a legnagyobb üzlethálózattal leszünk jelen a hazai távközlési szolgáltatók közül. Ahol lehetőségünk volt rá, például a budapesti Westendben, vagy a győri Árkádban, ott már megkezdtük az átalakítási munkálatokat is.
Emellett összevonjuk a telefonos ügyfélszolgálatunkat és a régi számokat átirányítjuk, a 1270-es központi számra, ahol egységesen szolgáljuk ki ügyfeleinket. Digitális felületeinket – a honlapot és a mobilapplikációkat – is egységesítjük. Januártól a központi honlapunk már a one.hu domain alatt lesz elérhető, és a korábbi applikációinkat is felváltja a One alkalmazás.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/12/20/4ig-vodafone-one-atalakulas-telekommunikacio-tv-internet/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!