A hagyományos bankok, mint például itthon az OTP Bank, az elmúlt évtizedek alatt sikeresen bebiztosították helyüket a piacon mint megbízható banki szolgáltatók. A digitalizáció hatására azonban új üzleti modellek jelentek meg, amelyek veszélyeztetik a nagybankok pozícióját. A neobankok az ügyfélközpontúságra építenek, dinamikus működésüknek köszönhetően gyorsan reagálnak a folyamatosan változó igényekre.

Elavult rendszerek, technológiai hátrány
A neobankok a hagyományos bankok gyengeségeit kihasználva próbálják a piaci részesedésüket növelni. Ezen gyengeségek közé tartozik a hagyományos bankok technológiai elmaradottsága.
A hagyományos bankok gyakran régebbi, évtizedekkel ezelőtt kiépített informatikai rendszerekkel működnek. A modern alkalmazások integrálása ezekbe a rendszerekbe időigényes és költséges.
A digitalizáció hatására új biztonsági kihívásokkal is szembe kell nézniük a vállalatoknak. A 15-20 évvel ezelőtt fejlesztett informatikai rendszerek erősebben kitettek a modern kibertámadásoknak.
EZÁLTAL KOMOLY FEJLESZTÉSEKRE VAN SZÜKSÉG A BIZTONSÁGI KÉRDÉSEK KEZELÉSÉHEZ.
A neobankok ezzel szemben jellemzően eleve modern technológiai elemekre épülnek. Ennek hatására nagyobb rugalmassággal működnek: dinamikusabban tudnak megoldást találni például a változó ügyféligényekre.
A digitális visszamaradottság másik tényezője az, hogy a hagyományos bankok gyakran szélesebb szolgáltatási palettával rendelkeznek. Ennek hatására szélesebb körű szabályozási előírásokat kell figyelembe venniük.
A neobankok általában a pénzügyek egy szűk szegmensére fókuszálnak, így a tevékenységüket érintő szabályozási környezet kihívásait is egyszerűbb kezelniük.
Vége a status quónak
Az elmúlt évtizedben rohamosan nőtt a neobankok száma – az elmúlt öt évben térnyerésük figyelemre méltó.
A […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!