Megkérdőjelezi a Wizz Air a rá kiszabott bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával, ezért jogi lépéseket tesz – közölte a légitársaság azt követően, hogy a Gazdasági Versenyhivatal bejelentette: 300 millió forintot meghaladó bírságot szab ki rá kereskedelmi gyakorlata miatt. A GVH azt is közölte, nem fogadta el a Wizz Air felajánlásait vizsgálata során.
Reagálásában a társaság jelezte: a több mint egy éven át tartó vizsgálati folyamat során végig együttműködött a GVH-val és konstruktív magatartást tanúsított. A Wizz Airnek meggyőződése, hogy a foglalási folyamata eddig is egyértelmű, jól érthető és átlátható volt, és az utasok érdekeit szolgálta. Ennek ellenére a hatóság minden észrevételét figyelembe vette, azokkal teljes összhangban nyitott volt a GVH által meghatározott kötelezettségvállalásokat tenni azzal kapcsolatban, hogy átalakítsa a foglalási folyamatát, sőt, számos módosítást már proaktívan meg is valósított időközben – fejtették ki.
A Wizz Air hangsúlyozta azt is: a vizsgálatot egy évvel ezelőtt, 2023-ban indította a GVH, és az nem függ össze azzal a helyzettel, amely a magyar és az európai légiforgalmi irányítási rendszer kapacitáshiánya miatt 2024 nyarára kialakult.
A versenyhatóság szombaton reggel jelentette be, hogy megállapítása szerint a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről a Wizz Air, illetve a légitársaság elhallgatta, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, ezzel a cég a drágább csomagok irányába terelte a fogyasztókat. Emiatt 307 millió forintot meghaladó bírságot szabtak ki.