2022. november 30., szerdaMa András, Andor napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 408,00 Ft | USD: 393,00 Ft | CHF: 413,00 Ft
2022.11.30. András, Andor Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 408,00 Ft | USD: 393,00 Ft | CHF: 413,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Összerakták a gyerekek „bevásárlókosarát”, azt is szétverte az infláció

Hirdetés

Összerakták a gyerekek „bevásárlókosarát”, azt is szétverte az infláció

Októberben 21,1 százalékos volt az éves infláció Magyarországon, az áremelkedés pedig nagyrészt az élelmiszerek 40 százalékos drágulásának volt köszönhető. Mivel a magas infláció szinte mindenkit érint, így a gyerekeket is, a K&H a hivatalos inflációs kosárban szereplő termékek közül kiválasztott több olyan terméket, amelyek a gyerekekhez köthetőek, és ezekből összerakta az ő „bevásárlókosarukat”. Ebben helyet kapott gyümölcsjoghurt, a kakaós csiga, a hamburger, narancslé, a hátizsák és a szemüvegkeret, valamint egy adag iskolai ebéd is. Ezek a tételek is látványosan drágultak.

A felsorolt termékekért idén októberben összesen 35 902 forintot, egy évvel korábbi 29 571 forintot, míg a járvány előtt, 2019 októberében 25 121 forintot kellett fizetni.

Tehát éves szinten 21 százalékos, a három évvel ezelőttihez képest pedig 43 százalékos drágulásról van szó.

Hirdetés

Éves szinten a kakaós csiga 56 százalékkal 244 forintra drágult, a gyümölcsjoghurt ára 42 százalékkal 207 forintra emelkedett. A hamburger 1250 forintos ára 45 százalékos többletnek felel meg. A narancslé 630 forintba, a hátizsák 10 180 forintba, a szemüvegkeret pedig 22 910 forintba került, ami 18-27 százalékos növekedésnek felel meg a múlt év októberéhez képest. Az iskolai menzán kapható ebéd ára 17 százalékkal 481 forintra ugrott. A három évvel korábbi árakhoz képest ezek a termékek 28-93 százalékkal lettek drágábbak.

Ennek megfelelően a gyerekek zsebpénze is egyre kevesebb termékre elég. Ha 3 ezer forintos havi zsebpénzről van szó, akkor kakaóscsigából múlt évben akár minden nap elfogyaszthattak egyet, míg idén csak kétnaponta van rá lehetőségük. Ha pedig hamburgerezni szeretnének a fiatalok ennyi pénzből, ebben az évben havonta kétszer, míg tavaly akár háromszor is megtehették, áll a K&H közleményében.

Forrás:
http://hvg.hu/gazdasag/20221115_Osszeraktak_a_gyerekek_bevasarlokosarat_azt_is_szetverte_az_inflacio#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Minden egyes háztartásra veszélyt jelent az energiaválság

Minden egyes háztartásra veszélyt jelent az energiaválság

Az utca emberét kevésbé foglalkoztatja, és az ingatlanpiaci szereplők sem tudják feltétlenül, milyen feladatai vannak …