Jelenleg a magyar webáruházak mindössze 4 százaléka kínál előfizetéses vásárlási lehetőséget. Azonban a jövőbeli terveket vizsgálva kiderül, hogy 2024-ben 7 százalék tervezi bevezetni ezt a modellt, és további 12 százalék a következő 2–3 év során, így 2027-re az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak aránya elérheti a 23 százalékot – derül ki a 998 hazai webáruház-tulajdonos megkérdezésével készült 2024-es Nagy Webáruház Felmérésből.
„Ez közel ötszörös növekedési potenciál, ami első hallásra irreálisnak tűnhet, azonban egybevág a nemzetközi tapasztalatokkal. Ráadásul a magyarországi növekedés még ennél is intenzívebb lehet, mivel a kutatás szerint a webáruházak egy jelentős része még nem hozott döntést az előfizetéses modellek bevezetéséről. A megkérdezettek 29 százaléka nyitott lenne a lehetőségre, míg 15 százalék bizonytalan ebben a kérdésben” – mondta Rab Máté, az egyik hazai webáruházrendszert fejlesztő vállalat, a Shoprenter ügyvezetője.
Így működik
De, mi is az az előfizetése e-kereskedelem? Ahogy arról korábban az Index beszámolt: a modell forradalmasítja a vásárlást, nagyobb megtakarítást, kényelmet, személyre szabott ajánlatokat és exkluzív hozzáféréseket kínál a fogyasztóknak.
Visszatérő költséget számítanak fel az vásárlóknak – általában havonta – egy termékhez vagy szolgáltatáshoz való hozzáférésért cserébe. Az e-kereskedelmi előfizetés lényegében az erős ügyfélkapcsolatról, valamint a zökkenőmentes ügyfélélményről szól.
A webáruházban alkalmazott előfizetési modelltől függ, milyen konstrukció szerint lehet a termékre és/vagy szolgáltatásra előfizetni. Általában havidíjakról beszélhetünk, de nem ritka a heti, kétheti, kéthavi, negyedéves, féléves, vagy akár éves előfizetés sem. Webáruházanként, azon belül termékkörönként változhat, hogy az előfizetést milyen futamidőre kell vállalni. Azt azonban fontos kiemelni, hogy
semmit sem kötelező előre vállalni, az előfizetés bármikor lemondható vagy módosítható,
továbbá más termékeket tartalmazó, egyszeri kosár is hozzátehető a vásárláshoz, amit azonban a webáruháznak szükséges jeleznie. Az előfizetés összegét a rendelés leadásakor, illetve annak megújításakor vonják le a bankkártyáról.
Az előfizetéses e-kereskedelemben három fő típust különböztetünk meg, erről szintén a témában írt korábbi cikkünkből tájékozódhat.
Innovátorok és lemaradók
Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője rámutatott: a Vevőből Előfizető Program jelentős növekedési potenciált hordoz a következő években a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára.
A legnagyobb innovációs hajlandóságot az előfizetéses vagy visszatérő vásárlást támogató szolgáltatások bevezetésére az élelmiszer és ital, valamint az irodaszerek és taneszközök kategóriájában működő e-kereskedők mutatják. Az <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!