„A mai napon súlyos hazugságokkal teli cikket tett közzé a Népszava, melyet ezúton is felszólítunk a cikk tartalmának helyreigazítására” – írta a Nemzetgazdasági Minisztérium a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A portál arról írt, hogy május végén Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter győzelmi jelentésként tálalta a Budapest Airport Zrt. visszavásárlását: a Facebookon és sajtóközleményekben is azt hangsúlyozta, hogy már az első évben százmilliárdos osztalékot termelt a ferihegyi légikikötőt üzemeltető cég. A Budapest Airport Zrt. hivatalos beszámolója szerint a tavalyi működés eredményeként nem 100, hanem mindössze 41 milliárd forint nyereség keletkezett.
„A Budapest Airport Zrt. államosításából az Orbán-kormány politikája presztízskérdést csinált, aminek okai nem egészen világosak” – írták a cikkükben.
A tárca ezzel szemben a közleményében négy pontban emelte ki a „legfontosabb csúsztatásokat”:
- „A Budapest Airport megvásárlása még 45 év alatt sem térül meg” – állítja a Népszava. A tárca szerint a Budapest Airport megvásárlása jó üzlet volt: az ár 16,5-szeres EBITDA-alapon történt, ami nemzetközi összevetésben is kedvező, szemben a Népszava által emlegetett 45 éves megtérüléssel.
- „Legyünk nagyvonalúak: ha a jövőben emelkedik a társaság jövedelmezősége, akkor a beruházás akár 30 év alatt visszajöhet” – írták a cikkben. A minisztérium pedig azt írta, hogy a repülőtér nyereségessége a vártnál is jobban alakul: rekordév zajlik az utas- és áruforgalomban, így a befektetés megtérülési ideje jó eséllyel a 16,5 év alá csökken.
- „Eszerint tavalyi tevékenysége után a cég valójában nem 100 – amire a miniszteri közlés utalt –, hanem »csupán« 41 milliárd forintnyi nyereséget termelt” – fogalmaztak a cikkben. A reakcióban azt írták, hogy a BA Zrt. nemcsak osztalékot, hanem kamatjövedelmet is termel a tulajdonosainak; tavalyi teljes eredménye így 70-80 milliárd forint körül lehetett – ez szerintük jóval több, mint amit a Népszava említ.
- Az osztalékfizetés mértékét tudatosan szabályozza a tulajdonosi kör a jövőbeli fejlesztések – például a 3-as terminál – érdekében, így nem a kifizetett osztalék, hanem a reptér jövedelemtermelő képessége mutatja meg valójában, mekkora értéket képvisel a beruházás.
„Röviden és tömören összegezve, teljesen megdöbbenve állunk az előtt a baloldali újságírói akarat előtt, ami a Budapest Airport Zrt. lejáratását célozza. A felvásárlás óta többször is tényszerűen bemutattuk, hogy a repülőtér jelentősen jobb számokat produkál, mint azt vártuk – igaz ez mind a személy-, mind a teherszállításra, mind pedig a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!