Több mint két évtized után az iskola falai helyett ismét a repülőtéren, az Aeroplex repülőgép-karbantartó repülőtéri műszaki bázisán tettek szakmai vizsgát azok a középiskolás diákok, akik a csepeli Kossuth Lajos Technikum repülőgép-szerelő és repülőgép-műszerész szakján tanultak az elmúlt négy évben. A vizsga két részből állt: egyrészt forgalmi körülmények között kellett helytállniuk a növendékeknek, így tudásukat igazolni járatelőkészítő munkálatokban, valamint apróbb szervizelési feladatokat kellett végrehajtaniuk, például a hajtómű olajjal történő feltöltését vagy a hidraulikarendszer szervizelését. Továbbá olyan műhelymunka-jellegű feladatokat is abszolválniuk kellett, amelyek nagyrészt a hangárkarbantartás során fordulnak elő.
A Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrumhoz (BGéSzC) tartozó középiskola és az Aeroplex közötti duális együttműködés nem csak a szakképzés új megközelítésének és az ezt vezénylő Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának, de az egész magyar légiiparnak is a sikere. Az Aeroplex nem csupán a gyakorlati helyszínt biztosítja, hanem dedikált oktatói csapattal és világszínvonalú oktatási anyaggal, valamint csúcstechnológiás tanműhellyel is segíti a repülőszerelő növendékek oktatását, akik így naprakész tudást, majd állást is kaphatnak a vállalatnál.
Akit a kerozingőz egyszer megcsap
A repülőgép-szerelők fizetése több tényező függ: más bérrel indulnak azok, akik nulláról kezdenék a szakmát az Aeroplexnél, és azok, akik a csepeli Kossuth Lajos Kéttannyelvű Technikum és a vállalat duális képzését abszolválják. Utóbbiak szeptembertől kezdik meg első munkájukat a magyar repülőgép-karbantartó vállalatnál, ahol a legismertebb Airbus és Boeing típusok ápolásában vesznek majd részt. A kezdő bérük közel bruttó 400 ezer forint körül lesz, amelyhez adódik a műszakpótlék és a túlóra díja is.
Innentől elindulhat a szekér annak, aki nyitott a fejlődésre, hiszen tanulással, típusengedélyek megszerzésével a fizetést tekintve határ a csillagos ég. Az Európai Légügyi Hatóság által előírt szakszolgálati engedély megszerzésével a fizetés 2-3 éven belül akár meg is duplázható, nem lehetetlen a havi bruttó egymillió forint sem.
– mondta Vasas Anikó, az Aeroplex HR-igazgatója, megjegyezve, hogy senkinek ne legyenek hiú ábrándjai, mindez évek alatt kitartó munkával érhető le. Az angol nyelvtudás elengedhetetlen, mivel a repülőgép dokumentációja és a tananyag sem érhető el magyarul. Fontos az affinitás és a hajlandóság a pályára lépőknél, de ami igazán összeköti őket az a szenvedély. Hasonlóan a pilótákhoz, akit egyszer megcsap […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2023/05/30/aeroplex-repulogep-szerelo-karbantartas-airbus-boeing-bkik/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!