2024. október 12., szombatMa Miksa napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 366,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
2024.10.12. Miksa Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 366,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Nem is gondolná, mivel kísérleteznek a hírportálok szerkesztőségeiben

Hirdetés

Nem is gondolná, mivel kísérleteznek a hírportálok szerkesztőségeiben

Arról már rengeteget írtunk, hogy az élet megannyi területén szélsebesen terjed a mesterséges intelligencia, legyen az egészségügy, a művészetek vagy az egyetemi oktatás. Jim Egant arról kérdeztük, hogy a médiaiparban, az újságírói szakmában milyen változásokat hozhatnak az olyan generatív nagy nyelvi modellek, mint a ChatGPT.

Az FT Strategies szakértője szerint az első kategória, ahol nagy változásokat hoz, az a szerkesztés. 

Az elmúlt 18 hónapban láttunk néhány igazán érdekes szerkesztési innovációt, bár ezek az újítások többnyire inkább a szerkesztőségeknek szólnak, mint a nagyközönségnek

– mutatott rá Jim Egan. Ennek oka a legnagyobb kockázathoz kapcsolódik, nevezetesen ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia sokkal jobb a szavak, mint az igazság generálásában. Ez hatalmas aggodalomra ad okot minden olyan komoly médiaszervezet számára, amelynek meg kell védenie a márka hírnevét.

Hirdetés

A második kategória kereskedelmi jellegű. Ezen a területen a mesterséges intelligencia (vagy adattudomány vagy big data) valójában már régebb óta létezik, és használata eléggé elterjedt olyan területeken, mint a közönségelemzés és a bevételek optimalizálása. De természetesen a kereskedelmi oldalon is sok újításra lehet még számítani.

A kisebb hírszolgáltatók sokat nyerhetnek

A szakértőt arról is kérdeztük, hogy milyen eltérések vannak a különböző országok médiapiacán a mesterséges intelligencia terjedésében. A fő különbségek szerinte abban látszanak, hogy eltérő a technológia elfogadottsági aránya, azonban egy kiugró trendre is felfigyelt:

Különösen a mesterséges intelligencia esetében figyeltük meg, hogy az innováció és a kialakulóban lévő szakértelem Skandináviában koncentrálódik, ami kifejezetten érdekes 

Egy másik érdekes kérdés, amelyre még senki sem tudja a választ, hogy vajon a mesterséges intelligencia előnyeit elsősorban a legnagyobb, legjobban felszerelt vállalatok fogják-e élvezni. Ugyanis megnyílik a lehetőség a kevésbé gazdag piacok kis hírszolgáltatói előtt, hogy aránytalanul előnyösen használják ki a mesterséges intelligenciát, mivel az egyes AI-eszközök alacsony költségűek és sokszor nyílt forráskóddal működnek.

Javában zajlik az innováció a szerkesztőségekben

A szakértőt ezután arra kértük, hogy mondjon példákat arra, amikor az FT Strategies segített a médiapiaci ügyfeleinek AI-megoldást beépíteni.

A Google News kezdeményezéssel együttműködve idén 24 európai hírportálcéggel dolgozunk együtt, hogy egy hat hónapos program keretében azonosíthassuk és kísérletezhessünk különféle mesterségesintelligencia-ötletekkel

– árulta el lapunknak Egan, hozzáfűzve, hogy e […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/09/08/ai-summit-2024-ujsagiras-media-jim-egan-ft-strategies/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

BCSDH: az egyenlőtlenségek aláássák a gazdasági stabilitást

Az egyenlőtlenség egyre nagyobb mértékű a világon és hazánkban is. A világ népességének leggazdagabb 1 …