Arról már rengeteget írtunk, hogy az élet megannyi területén szélsebesen terjed a mesterséges intelligencia, legyen az egészségügy, a művészetek vagy az egyetemi oktatás. Jim Egant arról kérdeztük, hogy a médiaiparban, az újságírói szakmában milyen változásokat hozhatnak az olyan generatív nagy nyelvi modellek, mint a ChatGPT.
Az FT Strategies szakértője szerint az első kategória, ahol nagy változásokat hoz, az a szerkesztés.
Az elmúlt 18 hónapban láttunk néhány igazán érdekes szerkesztési innovációt, bár ezek az újítások többnyire inkább a szerkesztőségeknek szólnak, mint a nagyközönségnek
– mutatott rá Jim Egan. Ennek oka a legnagyobb kockázathoz kapcsolódik, nevezetesen ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia sokkal jobb a szavak, mint az igazság generálásában. Ez hatalmas aggodalomra ad okot minden olyan komoly médiaszervezet számára, amelynek meg kell védenie a márka hírnevét.
A második kategória kereskedelmi jellegű. Ezen a területen a mesterséges intelligencia (vagy adattudomány vagy big data) valójában már régebb óta létezik, és használata eléggé elterjedt olyan területeken, mint a közönségelemzés és a bevételek optimalizálása. De természetesen a kereskedelmi oldalon is sok újításra lehet még számítani.
A kisebb hírszolgáltatók sokat nyerhetnek
A szakértőt arról is kérdeztük, hogy milyen eltérések vannak a különböző országok médiapiacán a mesterséges intelligencia terjedésében. A fő különbségek szerinte abban látszanak, hogy eltérő a technológia elfogadottsági aránya, azonban egy kiugró trendre is felfigyelt:
Különösen a mesterséges intelligencia esetében figyeltük meg, hogy az innováció és a kialakulóban lévő szakértelem Skandináviában koncentrálódik, ami kifejezetten érdekes
Egy másik érdekes kérdés, amelyre még senki sem tudja a választ, hogy vajon a mesterséges intelligencia előnyeit elsősorban a legnagyobb, legjobban felszerelt vállalatok fogják-e élvezni. Ugyanis megnyílik a lehetőség a kevésbé gazdag piacok kis hírszolgáltatói előtt, hogy aránytalanul előnyösen használják ki a mesterséges intelligenciát, mivel az egyes AI-eszközök alacsony költségűek és sokszor nyílt forráskóddal működnek.
Javában zajlik az innováció a szerkesztőségekben
A szakértőt ezután arra kértük, hogy mondjon példákat arra, amikor az FT Strategies segített a médiapiaci ügyfeleinek AI-megoldást beépíteni.
A Google News kezdeményezéssel együttműködve idén 24 európai hírportálcéggel dolgozunk együtt, hogy egy hat hónapos program keretében azonosíthassuk és kísérletezhessünk különféle mesterségesintelligencia-ötletekkel
– árulta el lapunknak Egan, hozzáfűzve, hogy e […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/09/08/ai-summit-2024-ujsagiras-media-jim-egan-ft-strategies/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!