„Nem túlzás azt állítani, hogy a kínai elnök magyarországi látogatása meghatározó lépcsőfok, amelynek több üzenete is van. A diplomáciai kapcsolatok 75. évfordulóját egy olyan tartós, átfogó stratégiai partnerséggel koronázhattuk meg, amivel ma is csak néhány ország rendelkezik” – fogalmazott a nemzetgazdasági miniszter a Magyar Nemzet hasábjain.
Nagy Márton a véleménycikkében az alábbi megállapítást tette:
- szerinte az átfogó stratégiai partnerség különösen fontos az autóipar vezérelte magyar gazdaság számára, mivel Kína a világ vezető gazdasági hatalma az elektromos autózás ökoszisztémája tekintetében.
- Majd leszögezte: előrelátó módon már 2010-től elindítottuk a keleti nyitás stratégiáját, ezzel a kormány megágyazott a továbblépésnek, így annak, hogy Magyarország Kelet és Nyugat gazdasági és kulturális találkozási pontja legyen.
- Emlékeztetett arra, hogy az EY friss befektetői barométere szerint 2022–2023 között hetvenszázalékos növekedést mutatott fel Magyarország az új üzemek létesítésében, miközben az ilyen jellegű beruházások mennyisége visszaesést mutat Európában.
- Mindemellett az FDI-projektekben 54 százalékos volt a magyar növekedés, ami a vizsgált húsz európai ország között rekordot jelent
- Nagy Márton azt is kiemelte, hogy jelentős befektetések áramlanak Kínából Magyarországra, főképpen az elektromosautó-ipar területén. Kínának is köszönhető, hogy hazánk világszinten dobogós helyre léphet fel a jövő high-tech iparágát jelentő akkugyártásban.
- „Más uniós országok eközben még azt sem döntötték el, miképpen küzdjenek a kínai óriásvállalatok bevonzásáért”.
- Majd kitért arra, hogy az elmúlt hónapokban lelassult az elektromosautó-piac és ezt már sajnálatos módon egész Európában érzékelik.
- A fogyasztók elbizonytalanodásának a miniszter szerint két fő oka van: elsősorban a sajtó egy része igyekszik negatív hangulatot kelteni az elektromos autózás körül éppen akkor, amikor egy öldöklő ipari forradalom közepén vagyunk.
- „Másrészt ebben a nehéz gazdasági helyzetben egyes nyugati kormányok szintén elbizonytalanodni látszanak az elektromobilitással kapcsolatban – főként a kínai cégek teljesítménye és európai megjelenése okán, egyben elfedve Európa versenyképességi lemaradását és annak folyamatos erodálódását”.
- Nagy Márton szerint a sajtó által keltett negatív hangulatban akarva, akaratlanul tovább rombolják a lakosság bizalmát a teljes elektromos autózási ágazattal szemben.
- „Ez téves és káros út, ugyanis ezzel az agresszív protekcionizmussal nem érhetik el céljaikat, az átállás megállíthatatlan, a jövő ugyanis már beépült a hagyományos nyugati autóiparba is. Amíg a politikai döntéshozók a Kínával […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/05/18/nagy-marton-kormany-autoipar-beruhazas-kina-europai-unio/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!