2024. február 29., csütörtökMa  napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 391,00 Ft | USD: 362,00 Ft | CHF: 411,00 Ft
2024.02.29.  Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 391,00 Ft | USD: 362,00 Ft | CHF: 411,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Minden részlet kiderült a rejtélyes kínai gyárról

Hirdetés

Minden részlet kiderült a rejtélyes kínai gyárról

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter még június derekán jelentette be, hogy mintegy 520 milliárd forintos óriásberuházással 900 új munkahelyet hoz létre a kínai Huayou Cobalt. A csoporthoz tartozó Bamo Technology Hungary Kft. Ácson építi fel első európai üzemét, ahol akkumulátorokhoz gyártanak majd katódot. 

Az üzemről szóló háttérbeszélgetésen a vállalat vezetői többször is hangsúlyozták, hogy azt kirakatberuházásnak szánják, ahol a legmodernebb technológiai feltételek is adottak lesznek.

Jön a legújabb technológia

A sanghaji székhelyű Huayou Cobalt cégcsoportot 2002-ben alapították, jelenleg 60 ezer embert foglalkoztat. Tavaly meghaladta a 8 milliárd forintot az elsősorban elektrifikációval, valamint a zöldátállással összefüggő akkumulátorgyártással foglalkozó vállalat árbevétele. A piacra a telefonokhoz és a notebookokhoz szükséges energiatárolók gyártásával léptek be. 

Csen Hung-liang a kínai Huayou Cobalt elnöke beszédet mond a cég beruházását bejelentő sajtótájékoztatón a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2023. június 21-én

Hirdetés

Csen Hung-liang a kínai Huayou Cobalt elnöke beszédet mond a cég beruházását bejelentő sajtótájékoztatón a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2023. június 21-én

Fotó: Kovács Attila / MTI

A Huayou Cobalt magyarországi beruházását és termelését a Bamo leányvállalat végzi majd. Az anyavállalat 2014-től kezdett az elektromos autók felé nyitni, és ahogy Sun Jun, a Bamo vezérigazgatója megfogalmazta, „a klímaváltozás azt vetíti előre, hogy a zöldátállás elkerülhetetlen folyamat. Ezért korábban óriási fejlesztéseket eszközöltünk”.

UGYANAKKOR AZ IPARÁGNAK JELENLEG AZ EGYIK LEGNAGYOBB FELADATA A TECHNOLÓGIAi SZINTLÉPÉS.

Sun Jun kiemelte, hogy Magyarországon még viszonylag kevés az elektromos autó, a szélesebb körű elterjedéséhez a gyártás költséghatékonyabbá tétele szükséges. Kínában ezek az autók 30 százalékkal kedvezőbb áron érhetők el. Ez elsősorban azzal magyarázható, hogy az elektromos autó előállítási költségének a 60 százaléka maga az akkumulátor, amelynek a 40 százaléka a katód értéke.

Ha ezt a költséget lejjebb tudjuk nyomni, akkor maga a késztermék is olcsóbb lesz. Ezért vertikális integrációban gondolkodunk

– tette hozzá Sun Jun. A csoportnak Afrikában és Indonéziában vannak lítium-, kobalt- és nikkelbányái. A közvetett és közvetlen partnereik között szerepel a CATL, az LGES, a Samsung, az Audi, az Apple, a Ford, a BMW és még sok más nagynevű vállalat.

Ácsra esett a választásuk

Sun Jun emlékeztetett arra, hogy az üzem létesítésére mintegy 20 terület merült fel, azonban Ácsra végül a logisztikai és a környezeti feltételek teljesülése miatt esett a választásuk. A 44 hektáros területen akár száz tonna katód előállítására is képesek lennének – „minél zöldebb módon”. A gyár energiafogyasztása évente várhatóan egy terrawattóra lesz. A beruházás részeként napelemparkot is építenek. 

A 24 órás termelésüket a lehető legzöldebb energiával szeretnék elvégezni. A térségben […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2023/08/23/akkumulator-katodgyar-beruhazas-kinai-acs-szijjarto-peter/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Milliókra perli egy nő Paul McCartney lányát egy baleset miatt

A 31 éves Chloe Mickelborough azt állítja, hogy a Stella McCartney olaszországi bemutatótermében történt esése következtében …