2024. június 18., keddMa Levente napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 395,00 Ft | USD: 369,00 Ft | CHF: 415,00 Ft
2024.06.18. Levente Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 395,00 Ft | USD: 369,00 Ft | CHF: 415,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Minden Budapestről fog szólni a TikTokon és az Instagramon, az influenszerek Magyarországra figyelnek

Hirdetés

Minden Budapestről fog szólni a TikTokon és az Instagramon, az influenszerek Magyarországra figyelnek

„Európában ekkora mértékű influenszertripet még nem láttunk” – nyilatkozta az Indexnek Könnyid László azzal kapcsolatban, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 14 országból mintegy 50 influenszert és további több mint 100 hazai tartalomgyártót vár május 22–24. között Budapestre. Korábban Európa-szerte voltak hasonló kezdeményezések, amikor influenszerek segítségével próbálták a fiatalabb generáció figyelmét felhívni a turisztikai termékekre, „azonban ennyire koncentráltan médiatrip-koncepcióra, amire most mi teszünk kísérletet, még nem láttunk példát” – összegezte az MTÜ vezérigazgatója.

Az MTÜ tavaszi kampányának részeként megszervezett Budapest Influencer Trip keretében kiemelkedően nagy elérésű véleményvezérek mutatják be Budapest legszebb, legizgalmasabb arcát közönségüknek. A főszezoni foglalások élénkítését elősegítő esemény olyan utazókat csábíthat hazánkba, akik hagyományos csatornákon keresztül nehezen szólíthatók meg.

Könnyid László kiemelte, hogy azért fontos az új típusú marketingaktivitás, mert a korosztályok médiafogyasztási szokása merőben megváltozott: „Ma már adatalapon hozunk marketingdöntéseket, és napjainkban más csatornákat használunk, mint pár évvel korábban. Rendkívül gyorsan változik a platformok jellege, aránya egy-egy médiakampányban, és az a bizonyos 25–40 éves korosztály, aki most az erőfeszítéseink központjában van, teljesen más médiafogyasztási szokásra állt át.”

Hirdetés

Óriási a lehetőség ebben a korosztályban

A 25–40 éves korosztály megszólítása különösen fontos a turisztikai szolgáltatók számára, ők jellemzően már stabil karrierrel rendelkeznek, több a szabadidejük, és szélesebb anyagi lehetőségeik vannak, így nyitottabbak az utazásokra. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a fiatal felnőttek súlya Budapest vendégeinek körében is egyre növekszik. „Őket a korábban alkalmazott digitális kampányelemekkel kevésbé lehet ma már elérni, sőt egyre nehezebb elérni ezt a korosztályt. Ugyanakkor nehezebb az ingerküszöbüket is átlépni, és egy vonzó turisztikai terméket felszínre hozni” – mondta az MTÜ vezérigazgatója.

Mára szakmai konszenzus van arról, hogy az influenszerpiac a turizmusban meghatározó, és a jövőben még meghatározóbb szelet lesz. A vásárlók többsége hitelesnek fogadja el az influenszerek ajánlását, és ez a turisztikai termékekre is igaz. Tehát valós értékesítési és marketinglehetőség áll itt rendelkezésre. „Mindig a kettős jelleget kell hangsúlyozni, hogy rövid távon forgalmat élénkítünk egy ilyen akcióval, míg hosszú távon Budapestet és Magyarországot építjük.”

Az MTÜ vezérigazgatója rávilágított arra is, hogy akár több hónapot is igénybe vesz az a folyamat, míg megszületik az utazási döntés, és egyre inkább egy impulzus alapján dől el, vagy egy jól megkreált tartalom kelti fel az érdeklődéseket. Többek között ezért fontos a Budapest Influencer Trip nagyszabású social media kampánya, amellyel az Instagram- és TikTok-felhasználókat szólítja meg.

Az utazási döntés meghozása mögött az új típusú marketingaktivitás látható.

Alapvetően a 25–40 éves korosztály nagyobb számban való idecsábítása miatt. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján az látszik, hogy a fiatal generáció gyors döntést tud hozni egy utazásra, amennyiben megfelelő tartalom kerül eléjük. Ráadásul ők hajlandóak többet utazni és költeni. „Ezért a célpiacokon megkerestük a kiemelkedően magas követőszámú influenszereket, és meghívtuk Budapestre, hogy népszerűsítsék a fővárost, ezáltal Magyarországot is a követőik körében” – emelte ki Könnyid László.

Könnyid László 2020. október 15-én

Könnyid László 2020. október 15-én

Fotó: Mohai Balázs / MTI

Az MTÜ a nemzetközi influenszerek kiválasztásakor elsősorban arra koncentrált, hogy olyan tartalomgyártókat csábítsanak Magyarországra, akik az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban ismertek. Az is fontos volt, hogy a kifejezetten a magyar turizmus számára fontos küldő országok piacain rendelkeznek nagyszámú követővel.

Amerika önmagában is kiemelendő: ott a 6 hónapot is elérheti az utazás megtervezése, így a kampány már a következő téli időszak foglalásait is segíti. Az 50 külföldi influenszernek az Instagramon összesen több mint 155 millió, TikTokon pedig 176 millió követője van. Ám a követők mellett jóval szélesebb felhasználói réteghez juthatnak el az országimázst építő tartalmak, így a kampány teljes elérése ennek a többszöröse lehet majd. 

A gazdaság számára is fontos az iparág  

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/05/23/turisztika-mtu-influenszer-kampany-szallas-vendeglatas/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Átlagosan ennyit dolgoztak tavaly a magyarok

Az átlagos munkahét hossza az Európai Unióban évről évre rövidül. Íme a legfontosabb megállapítások: A …