Egy Lánchíd-felújításnyi pénzt veszít Budapest azon, hogy nem lép fel az illegális óriásplakátok és más reklámhelyek üzemeltetői és megbízói ellen – mondta a hirdetési piac egyik független szereplője a HVG-nek. A lap úgy tudja, hogy a fővárosnak tanácsot adó szakemberek néhány évvel ezelőtt nagyjából ötszáz ilyen reklámfelületet azonosítottak, amelyek használóival szemben a főváros bármikor eljárást indíthatott volna, az önkormányzat szerint azonban évek kellettek ahhoz, hogy megteremtsék ezen eljárások feltételeit.
A Főpolgármesteri Hivatal (FH) eközben újabb hozzájárulásokat nem ad közterületeinek reklámcélú használatához. Így konkurencia nélkül maradnak azok, akiket egy 2006-os szerződés 25 évre bebetonozott, és akik felületükön ontják a fővárosiakra a Rogán-propaganda hazugságait.
E szerkezeteket szakszóval utcabútornak hívják, felületüket pedig a különböző ügynökségek értékesítik a hirdetőknek: az óriásplakátoktól kezdve a buszmegállók világító reklámfelületéig sokféle eszköz tartozik ide, amelyeket a helyi önkormányzat engedélyével helyezhetnek el közterületen. A névnél is furcsább azonban az a szerződés, amelyet még Demszky Gábor főpolgármester kötött 2006-ban, mert az utcabútortendert elnyert három cég azóta is alig fizet a fővárosnak, legalábbis ahhoz az értékhez képest, amelyet a – kétségtelenül legális – reklámhelyeik érnek.
Arról, hogy milyen – sokszor nevetséges – feltételekkel hirdethetnek cégek közterületeken, és a főváros miért nem ad ki új engedélyeket, a csütörtökön megjelenő HVG-ben és hamarosan a HVG360-on olvashatnak.