„A gyors bérmegállapodás jó, a megfontolt még jobb” – mondta az Index érdeklődésére Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. Meglátása szerint a vállalatnak erőssége, hogy méltányosan bánnak a munkatársaikkal, erre törekednek ezután is. Példaként felhozta, hogy a dolgozók a havi jövedelmük 2,6-szorosát kapják prémiumként, amit a márciusi bérrel együtt folyósítanak. Emellett felidézte, hogy a hároméves bérmegállapodás utolsó, most záruló évében átlagosan 25,5 százalékkal emelkedtek a bérek.
Tisztességesen reagáltunk, ellentételezve az inflációt. Végeredményben az számít, ami a dolgozók zsebébe kerül
– hangsúlyozta. Arra a kérdésünkre, hogy mekkora mozgástere van a társaságnak a bérfejlesztésre, Alfons Dintner azt felelte:
Ezzel alighanem arra utalt, hogy az Audi AG ingolstadti központjában, amikor egy-egy beruházás sorsáról döntenek, a bérköltség fajsúlyos versenyképességi kérdés lehet a potenciálisan szóba jöhető telephelyek között a konszern berkein belül.
Fontos döntések előtt áll a konszern, a belső égésű motorok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak az elektromos meghajtású járművek. Az a célunk, hogy ennek az átalakulásnak Győr meghatározó szereplője legyen. Ezek a beruházási kérdések még az idén eldőlnek
– jelentette ki. Hozzátette: nem akarnak bárkit is átverni, amikor eljön a bértárgyalások ideje, nemcsak a következő évről döntenek, hanem amellett is, hogy a hosszú távú termelési célok reálisak maradjanak.
Mindent visz az elektromobilitás
Ha már beruházások: érdemes megjegyezni, hogy az Audi Hungaria tavaly 8,436 milliárd euró árbevételt ért el, emellett összesen 220 millió euró értékű beruházást hajtott végre. Ezzel a befektetések összértéke a vállalat alapítása óta elérte a 12,172 milliárd eurót, aminek köszönhetően az Audi Hungaria a magyar járműipar legnagyobb invesztálója.
A vállalat beruházásai elsősorban az elektromobilitás területére összpontosulnak, ezen belül az elektromos hajtások, valamint a belső égésű motorok, például az új négyhengeres motorgeneráció gyártásának előkészítésére fókuszáltak. Emellett jelentős lépés volt a szerszámgyár kapacitásainak bővítése, amely során 6300 négyzetméterrel nőtt a gyártóterület az exkluzív szériás termelés számára.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2023/03/18/gyor-audi-jarmuipar-beruhazas-elektromobilitas/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!