A Pratt & Whitney hajtóműgyártó cég visszahívásai miatt 40 gépünk kényszerült a földre, ami a flottánk 20 százaléka – árulta el Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Turizmus.com-nak adott interjúban. Elmondta, hogy anyagszennyeződés miatt kellett rendkívüli karbantartásokat végezni a hajtóműveken.
Emellett a geopolitikai konfliktusok is megtépázták a céget, viszont még így is 4 százalékkal több utast tudtunk elvinni 2024 egészében az előző évhez képest: 60 millióról 63 millióra emelkedett az utasok száma. Elárulta az idei évi terveket is:
- „2025-re már 20 százalékos növekedéssel tervezünk, 75 millió utassal. Ekkorát »békeévben« még nem nőttünk. Ezt úgy értem, hogy nem lesz Covid vagy más drámai jellegű, váratlan összeomlás.”
- „Ezzel szemben a Ryanair alig fog növekedni, mert szállítási gondjaik vannak; a Boeing most nem szállítja időben, a megrendelések szerint a repülőgépeket. Nagy érdeklődéssel tekintünk az újonnan kialakuló helyzetre.”
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér állami tulajdonba vétele és a Vinci általi üzemeltetése pozitív fejlemény lehet, de a vezérigazgató szerint meg kell várni a tényleges fejlesztéseket. Ráadásul össze kell hasonlítani a régiónk más országainak reptereivel.
- „Összességében azt azért el lehet mondani, hogy a repülőtér egy […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2025/01/24/varadi-jozsef-wizz-air-interju-turizmus-repules-nagy-marton/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!