2024. október 13., vasárnapMa Kálmán napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 366,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
2024.10.13. Kálmán Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 366,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Mégsem maradunk le a motorvonatbeszerzésről

Hirdetés

Mégsem maradunk le a motorvonatbeszerzésről

Hétfő reggel számoltunk be a Telex nyomán arról, hogy tíz nappal a határidő előtt még mindig nem érkezett meg a kormányzati engedély ahhoz, hogy a Stadler új motorvonatokat szállíthasson a GYSEV-nek.

Pedig tényleg csak ez hiányzott, a GYSEV és a Stadler már tavasszal megkötötte a szerződést, az Európai Befektetési Bank pedig rábólintott, hogy ad pénzt, amint a kormányzati jóváhagyás megérkezik. Erre szeptember 19-e volt a határidő.

Szeptember 9-e este jelent meg a vonatkozó határozat a Magyar Közlönyben.

Hirdetés

A határozat felhatalmazza a pénzügyminisztert, hogy a magyar állam nevében a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) személyszállítási közszolgáltatásának színvonalának javítását szolgáló 9 darab, továbbá opcionálisan 2 darab motorvonat beszerzésének finanszírozását célzó, legfeljebb 160 millió euró tőkeösszegű hitelszerződéshez kapcsolódóan 100%-os mértékű egyedi állami garanciát vállaljon a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre. 

A GYSEV Zrt. a hitelszerződést nyilvános pályázat kiírása, ajánlatok bekérése nélkül az Európai Beruházási Bankkal kötheti meg. A kormány felhívja az  építési és közlekedési minisztert, gondoskodjon arról, hogy a GYSEV Zrt. az opcionálisan beszerzendő motorvonatok finanszírozásához a hitelszerződés szerinti hitelből csak annyit hívjon le, amely összeghez szükséges – önrésznek minősülő – projektek forrása a hitel lehívásakor a GYSEV Zrt. részére rendelkezésre áll.

Ez a projekt az egyetlen olyan a vonatbeszerzési tervek közül, amely azonnal végrehajtható, és új személyszállító járműveket biztosítana. A szerződés szerint a Stadler 9 Intercity minőségű motorvonatot adna, és emellé még további 4 vonatra kapna opciót a GYSEV, a járműveket a Budapest–Sopron, illetve a Budapest–Szombathely vonalon állítanák forgalomba. (A kormány, mint látható, a négyből kettőhöz járult hozzá.) A legelsők valószínűleg 2027-ben készülhetnének el.

Bár a Csáddal kötendő megállapodásokról szokatlan módon nap közben jelent meg a Magyar Közlöny a kormány határozatával, a nap végére helyreállt a szokásos eljárás: a vonatbeszerzésről szóló döntést a hivatalos lapnak egy következő számában, este tették közzé.

Forrás:
http://hvg.hu/gazdasag/20240909_Megsem-maradunk-le-a-motorvonatbeszerzesrol#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Orbán a kajakakadémián: Tartani kell a lépést a világ élvonalával – sportlétesítményekben

Tartani kell a lépést a világ élvonalával, nemcsak a pályán, nemcsak a vízben, hanem a …