Magyarországi vásárlóknak is hirdet már egy szlovákiai hipermarket – szúrta ki a Telex. „Kis utazás, nagy spórolás minden család számára” – olvasható azon a honlapon, amit a Szlovákiában is működő hipermarketlánc, a Kaufland hozott létre.
A honlap célja, hogy a magyarországi vásárlókat tájékoztassa, hogy a magyar árakhoz képest mennyi mindent lehet náluk olcsóbban megvásárolni. Ezt igazolja, hogy az újságok nem csak magyar nyelvűek, de a termékek árait forintban is feltüntetik, illetve kifejezetten a szlovák-magyar határ menti üzletekbe szólnak.
A magyarországi infláció és a magas áfa, valamint az egyes termékekre kiszabott magasabb jövedéki adók miatt olyannyira megélénkült a bevásárlóturizmus, hogy már májusban voltak olyanok, akik Székesfehérvárról, vagy Dunaújvárosból jártak át Szlovákiába, sőt, vannak, akik nem is autóval, hanem vonattal járnak át vásárolni.