2024. szeptember 9., hétfőMa Ádám napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 394,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 421,00 Ft
2024.09.09. Ádám Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 394,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 421,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Lázár János leváltja a MÁV vezérigazgatóját, és egy ötpontos akciótervet is bejelentett

Hirdetés

Lázár János leváltja a MÁV vezérigazgatóját, és egy ötpontos akciótervet is bejelentett

Cikkünk frissül!

Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója szeptember elsejével távozik posztjáról – jelentette be Lázár János pénteken. A miniszter szerint egy teljesen új rendszert alakítanak ki, amihez új menedzsment is dukál, ezért távolítják el székéből Pafférit.

Szeptember elsejétől Hegyi Zsolt, a MÁV-Start vezérigazgató-helyettese veszi át a vasúttársaság irányítását.

Hirdetés

Lázár János a sajtótájékoztatón elmondta azt is, hogy egy ötpontos közlekedési akciótervet dolgoztak ki, amely szerint

  1. szeptemberben a parlament elé viszi az új személyszállítási törvényt, amelyben a közlekedéshez való jogot állampolgári joggá szeretné nyilvánítani, és szabályozná, hogy ezen a területen mi illeti meg minimálisan a polgárokat. Ennek az állampolgári jognak Lázár szerint része kell hogy legyen, hogy minden magyar a lakóhely és a járáshely között naponta háromszor oda-vissza átszállás nélkül el tudjon jutni, járáshely és megyeszékhely között pedig kétszer; 
  2. új vasútpálya-építési program: négy év alatt 500 kilométer vasutat kell megépíteni. A budapesti HÉV-eket csak akkor újítják fel, ha megérkeznek az uniós pénzek. Lázár János bejelentette: a kormány az Európai Beruházási Bankhoz fordul 1 milliárd eurós hitelkérelemmel (ami 30 évre szólna), ehhez a kormány is ad 1 milliárd eurót. A 800 milliárd forintból megépítendő 500 kilométernyi új vasút munkálatait 2025-ben kezdik. Ebből a pénzből például még a villamosvonalakat is felújítják, a Gubacsi hidat is újjáépítik. Vasúti digitalizáció is benne van ebben a pénzben, sőt transzformátorokat is építenek néhány vonalon;
  3. új járműveket kell beszerezni, amit Lázár szerint magunknak kell gyártanunk;
  4. az utasok komfortérzetének erősítése. Új MÁV-applikáció jön 2025-ben, lesz új utastájékoztatás is. Felújítanak vasútállomásokat, pályaudvarokat, például a Nyugati pályaudvart Pesten, de megújul az állomás Debrecenben, Győrben és Siófokon is; 
  5. újjászervezik a MÁV-ot és leányvállalatait. A MÁV Zrt. lesz a bázis, ennek három leányvállalata lesz. Az egyik személyszállítással fog foglalkozni, a másik a pályaműködtetéssel, a harmadik ezeknek a cégeknek a kiszolgálását fogja végezni. 

Lázár János a tájékoztatón elismerte, hogy nem a tömegközlekedés volt a fókuszban az elmúlt években, azt sem tagadta, hogy kötött pályára csak uniós forrást költöttek. Szerinte a tarifareform most nagy fordulatot hozott, immár egyértelmű, hogy kell-e tömegközlekedés, vagy nem. A home office szabállyal kapcsolatban […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/08/16/lazar-janos-kozlekedes-mav-akcioterv-vezerigazgato/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Orbán Balázs: Magyarországnak a gazdasági semlegesség politikáját kell képviselnie

Magyarországnak a gazdasági semlegesség politikáját kell képviselnie a világhatalmi szinten kialakuló gazdasági jellegű blokkosodásban – …