Ha szeptember, akkor Berlin és IFA („leánykori” nevén Internationale Funkausstellung), ez idén sem volt másként, a szórakoztató elektronikai cikkek és háztartási gépek legnagyobb szakkiállításával kezdődött meg az őszi szezon. Ritkán találkozik az ember ilyen energikus és lendületes 99 évessel, elvégre a nagy múltú ipari seregszemlét először 1924-ben rendezték meg. És bár közeledik a centenárium, jövőre mégsem a 100. IFA-nak ad otthont a Berlin Messe, a szakmai vásárt ugyanis a startpisztoly eldördülése után csak 1939-ig trombitálták össze évente, a második világháborút követően, 1950-től egészen 2005-ig csupán kétévente tartották meg, azóta viszont újra minden esztendőben itt mutatják be újdonságaikat a globális piacot uraló gyártók.

Erődemonstráció, presztízs, üzlet
A látványelemekben bővelkedő gigantikus standokat végigjárva megállapítható, hogy soha sincs vége a technológiai innovációknak, az élményt mindig van hova fokozni, ugyanakkor az energiahatékonyság legalább olyan fontos szempont, mint a szórakoztatás. Oliver Merlin, az IFA menedzsmentjének vezetője ezt azzal támasztotta alá, hogy már az idén a fenntarthatóság és a mesterséges intelligencia voltak a kulcsszavak, de várhatóan ezek lesznek jövőre, a 100 éves szakmai vásáron is az uralkodó trendek, kiegészülve a robotizáció minden szinten megfigyelhető térhódításával. Aki dobott csontot a kiállításon a robotkutyának, az pontosan tudja, ezek már rég nem üres szavak.
Az idei IFA-n a világ 138 országából több mint 182 ezren fordultak meg, miközben a 2059 kiállító sorában 350 startup is képviseltette magát. Vagyis ez nemcsak az óriások játszótere, szinte bárki megvillanthatja az oroszlánkörmeit.
Az eseményre ellátogató mintegy 5000 újságíró és influencer sem unatkozott, hiszen a tech szektor 250 nagy embere együttesen 80 órányi tudást, tapasztalatot osztott meg. Mindez szép és jó, de a legfontosabb mérőszám mégis az, hogy az esemény öt napja során lebonyolított 1500 meeting becslések szerint legalább 4 milliárd eurónyi forgalmat generál. Vagyis a tech szektor vezető brandjeinek nem pusztán erődemonstráció vagy presztízs a jelenlét, hanem kőkemény üzlet is.

Helyrebillen a fogyasztói bizalom
Ezt mégsem érzi a látogató egy pillanatig sem tolakodónak, hiszen ahogy a McDonald’s nem pusztán hamburgert árul, úgy a Coca-Cola is jóval több, mint egy szénsavas üdítő. Ebbe a sorba tökéletesen beleillik a Hisense – vagy éppen az LG, a Samsung –, amely túl a 8k-s lézertévén és az intelligens háztartási gépeken, elsősorban életérzést kínál tálcán, egy olyan közösségbe, klubba enged betekintést, amelynek aztán minél előbb a tagjává akarunk válni. Érdekesség, hogy a kiállításon néhány éve földönkívülinek tűntek az öltönyhöz kényelmes futócipőt húzó távol-keleti topmenedzserek, ma már viszont egyáltalán nem kelt feltűnést ez a párosítás. Kézenfekvő a magyarázat: a Berlin Messe 26 pavilonja összességében több mint 130 ezer négyzetméteren terül el, egy hosszú nap az IFA-n felér egy teljesítménytúrával, öt pedig egy Ironmannel.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!