„Kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta Lázár János miniszterként 2022. december 1-jétől átvette a terület vezetését” – ezt állította Vitézy Dávid, a BKK egykori vezérigazgatója a G7 szeptemberi podcastjában. Mivel állításuk szerint nagy hullámokat keltett a műsor, ezért a számokat hívták segítségül.
A G7 közérdekű adatigényléssel fordult az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz (ÉKM), hogy megtudja, mennyien dolgoztak 2023. augusztus 31-ével is az ÉKM-nél azok közül, akik 2022. december 31-én az adott cégnél dolgoztak, és mennyien voltak közülük vezető munkavállalók a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a többi, év elején a minisztériumba integrált állami vállalat esetében – írja a lap a témát körüljáró cikkében.
Minden ötödik ember felállt
Mint írják, a megadott adatok szerint nincs komoly probléma: a NIF-en kívül négy társaságot olvasztottak a minisztériumba január 1-jén, és az 857 fős állományból 762 fő fogadta el az ÉKM ajánlatát a tárca közlése szerint. Közülük augusztus 31-én még 680-an dolgoztak a minisztérium kötelékében.
Az ÉKM adatait a szerkesztők összevetetették a cégnyilvántartással is: a minisztérium által vállalatonként megadott munkavállalói létszám 30 százalékkal volt alacsonyabb, mint – a még a cégek különállása idején – hivatalosan a NAV-nak leadott foglalkoztatotti adatok.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!