2025. január 19., vasárnapMa Sára napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 414,00 Ft | USD: 402,00 Ft | CHF: 441,00 Ft
2025.01.19. Sára Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 414,00 Ft | USD: 402,00 Ft | CHF: 441,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Jönnek a kínaiak és hozzák az álomfizetéseket: magyarok tömegei kezdtek kínaiul tanulni

Hirdetés

Jönnek a kínaiak és hozzák az álomfizetéseket: magyarok tömegei kezdtek kínaiul tanulni

Korábban megírtuk , hogy költséghatékonysági okokból és az Európai Unió új, a kínai elektromos járművekre vonatkozó vámtámogatásának elutasítása miatt szóba jöhet, hogy Magyarországra költöztesse európai központját a BYD autógyár. Ezt egyelőre nem erősítette meg a vállalat.

Az viszont biztos, hogy a szegedi gyár 2025 második felében már meg is kezdheti a termelést.

Hirdetés

Bár a kínai autómárkák jelenléte hazánkban még korlátozott, a BYD dinamikus növekedésével és új beruházásaival hamarosan meghatározó szereplővé válhat a magyar piacon.

Sok ezer munkahely, kiemelt bérezés várható

A BYD lendületesen terjeszkedik Magyarországon, a szegedi gyárral pázuhamosan három új márkakereskedéssel bővül a hálózat.  Az új márkakereskedések – a BYD Győr AutoWallis, a BYD Pécs Schneider Autóház és a BYD Szeged Duna Autó – 2025 első negyedévében nyitják meg kapuikat.

Mint az  Economx elemzésében is olvasható,Michael Shu, a BYD Europe ügyvezető igazgatója a budapesti aláírási ceremónián arról beszélt: jó úton járnak, hogy teljes országos hálózattal rendelkezzenek Magyarországon, hamarosan pedig újabb márkakereskedésekkel bővül a kínai autógyártó hálózata.

A BYD 2023-ban jelentette be, hogy óriásberuházást indít Magyarországon.

A Szegeden épülő gyárban mintegy 10 ezer embert foglalkoztatnak majd.

A vállalat első európai üzemében teljes mértékben elektromos meghajtású járműveket és plug-in hibrideket fognak gyártani, amelyek mentesülnek a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett uniós vámok alól.

Az Európai Bizottság adatai szerint a Kínában gyártott elektromos autók eladása a 2020-as 3,9 százalékról 2023 szeptemberére 25 százalékra növekedett az elektromos autók piacán. A BYD a gyártás felfuttatását 2025 végén kezdi meg. Az első két modell, amelyet gyártani fognak, a Dolphin és az Atto 3 lesz. A szegedi gyárba már meg is kezdődött a munkaerő felvétele:

A cég 1800-2000 eurós (740 ezer – 820 ezer forint) átlagbért kínál dolgozóinak.

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/12/29/kina-byd-szeged-kecskemet-fizetes-nyelvtanulas/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Megszólalt a szaktárca a brutális üzemanyag-drágulásról: Ukrajna és Amerika tehet róla

Az olajellátást érintő ukrán fenyegetettség és az amerikai szankciók együttesen az üzemanyagárak jelentős emelkedéséhez vezetnek − …