Tovább sújtja a chiphiány a világ legnagyobb autógyártóját, miközben az idén januárra eső kínai ünnepi időszak miatt csökkent a márkakereskedések üzemideje – közölte a Kyodo News a japán cégre hivatkozva.
A tengerentúli eladások 9,7 százalékkal, 579 652 darabra csökkentek, miután a kínai piacon is, amelyet az új autók vásárlását ösztönző gazdaságélénkítő intézkedések megszüntetése is sújtott, 23,5 százalékkal zuhantak.
Az észak-amerikai piacon 12,8 százalékos visszaesés következett be a készletek csökkenése miatt. Ezzel szemben a belföldi eladások, beleértve a minijárműveket is, 18 százalékkal, 130 218 darabra emelkedtek, ami az egy évvel korábbihoz képest ismét nőtt.
Az alkatrészhiány általános enyhülése – a félvezetők kivételével – hozzájárult a termelés felfutásához, a Toyota globális termelése 8,8 százalékkal, 689 090 autóra nőtt, köszönhetően a hazai termelés 30,1 százalékos, 211 572 darabra történő megugrásának. A tengerentúli termelés 1,4 százalékkal, […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2023/02/27/toyota-chiphiany-eladas-visszaeses/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!