2024. október 12., szombatMa Miksa napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 366,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
2024.10.12. Miksa Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 366,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Ilyen útfelújítást még nem látott Magyarország, Donald Trumpnak is köze van hozzá

Hirdetés

Ilyen útfelújítást még nem látott Magyarország, Donald Trumpnak is köze van hozzá

Mennyit ér Amerika? A kérdést (What’s America worth?), ami egyben a műsor címe is volt, a kultikus ismeretterjesztő tévécsatornán, a Discovery Channelen nem akárki, hanem Donald J. Trump tette fel – igaz, az Egyesült Államok elnökét ekkor még Barack Obamának hívták. Trump nem csak kérdezett, hanem válaszokkal is szolgált, az egyik epizódban pedig egy olyan vállalatot mutatott be, amely épp most érkezik meg Európába, elsőként a magyar piacra. De ne szaladjunk ennyire előre!

Trump: A leggyorsabbnak kell lenni

A multimilliárdos üzletemberből lett elnök láthatóan otthonosan mozog a műsorvezető szerepében is, a hivatkozott adásban kiemelte: két dolog tette az USA-t a világ leggazdagabb országává: a leleményesség és a kemény munka – de nem ártott persze azt sem tudni, hová összpontosítsák az erőforrásokat. Donald Trump elmondta, hogy Amerikában 3 millió mérföldnyi aszfaltút van, amit 10 évente fel is kell újítani.

Így került Trump és a Discovery célkeresztjébe az útfelújítások úttörője, a clevelandi alapítású Angelo Benedetti Inc., amelynek szabadalmaztatott aszfalt-újrahasznosító rendszerével átlagosan 20 százalékkal (ez a szám az út állapotától is függhet) csökkenthetők a munkálatok költségei. A folyamat sokkal gyorsabban halad, mint a hagyományos aszfaltozás, ráadásul 80 százalékkal csökkenti a teljes szén-dioxid-kibocsátást a széles körben ismert, klasszikus marási és rétegfelhordási eljáráshoz képest. És ami az autósok szempontjából talán a legfontosabb: ezzel a technológiával nem áll le a forgalom, mivel nem kell lezárni az érintett útszakaszt egy–három hétre, hiszen egy nagyobb volumenű felújítási munka is néhány óra, legfeljebb egy-két nap alatt elvégezhető.

Hirdetés

imag0138

Fotó: Angelo Benedetti Inc.

Ez a kulcs: marás helyett melegítés

Mégis hogyan? Úgy, hogy nincs szükség kavicsszállításra, sem az aszfaltkeverő-telepekről oda-vissza anyagmozgatásra, így kapcsolódó logisztikai költségek sincsenek. Itt a megközelítés is alapvetően más, mint hogy felmarjuk a kopóréteget, elszállítjuk, majd visszahozzuk a helyére az új burkolatot. Nem marják ugyanis, hanem

  • egy „mozgó kazánnal” 5–8 centis vastagságban felmelegítik az aszfaltot 180 Celsius-fokra, így a kavics sem törik.
  • Ilyen hőfokon úgy kell elképzelni az aszfaltot, mint a gyurmát.
  • A hevített anyag a csörlőszerű pengék révén egy hengerbe kerül,
  • az újrahasznosító-gépből pedig úgynevezett rejuvenátor adalékanyag hozzáadásával, immár eredeti állapotában, mégis teljesen felfrissülve jön ki.
  • Ezután már csak a feladat befejező szakasza van hátra, és mivel egy két egységből álló gépsorról beszélünk, a végszó mindig a hengeré.
  • Lényeges részlet, hogy a folyamat során semmilyen károsodás vagy szennyezés nem éri az aszfaltot, így az valóban képes megőrizni régi-új állagát.
<iframe width="100%" height="100%" src="https://indaplay.hu/hu/embed/index/7aa7096e-ec37-4f6b-a8a2-b587f741c5ff?autoplay=1&mute=1" […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/10/02/magyar-kozut-utfelujitas-aszfalt-donald-trump-magyarorszag-europa/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

A Temunál érdeklődik az EU, hogy miért van ilyen sok illegális termék a kínálatában

Magyarázatot vár az Európai Bizottság (EB) a Temutól azzal kapcsolatban, hogy miért jelennek meg újra …