2024. július 18., csütörtökMa Frigyes napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 390,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 403,00 Ft
2024.07.18. Frigyes Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 390,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 403,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Heti 7900 töltőpont létrehozására lenne szüksége Európának

Hirdetés

Heti 7900 töltőpont létrehozására lenne szüksége Európának

Nem túlzunk, ha az autóipart kulcsszereplőnek tekintjük az európai gazdaságban. Az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) adatai szerint közel 13 millió ember dolgozik az autóiparban közvetlenül vagy közvetve, ami az összes uniós munkahely csaknem 7 százalékát teszi ki. Ez az arány folyamatosan vetekszik az építőipar egészében alkalmazott európai lakosság számával. Ezen felül a gépjárművek kereskedelme évente 392,9 milliárd euró adóbevételt generál a kormányok számára, miközben az autóipar 101,9 milliárd eurós kereskedelmi többletet biztosít az EU-nak. Ezzel pedig az ágazat által termelt forgalom az EU GDP-jének több mint 7 százalékát adja. Ugyanakkor a dinamikusan változó környezet ösztönzi a K+F tevékenységeket is, amelyekre a szektor évente 59,1 milliárd eurót fordít, így Európa legnagyobb befektetője az innováció terén (az EU teljes kutatás-fejlesztés (K+F) projektjeinek 31 százalékát képviselve).

A számokból kiindulva nem túlzás kijelenteni, hogy az autóipar hatással van az európai gazdaságra a foglalkoztatás, a kereskedelem, az innováció és a hozzáadott értékek terén. Azonban az eddigi előny, az alacsony költségű szakképzett munkaerő, a K+F-központok és a relatív alacsony költségű acélgyártás, amelyek vonzó célponttá tették Európát, nem garantálják az eddigi versenyképesség megőrzését. A következő években az elektromos átállás kulcsfontosságú lesz közvetlenül az autóiparra, így közvetetten az európai jólétre és versenyképességre is.

Egyre gyorsabb, zöldebb

Az elektromos autók globális eladásai az elmúlt öt évben hatszorosára nőttek. Az elektromos autók, beleértve a teljesen elektromos és hibrid változatokat is, 2015 óta folyamatosan növekvő népszerűségnek örvendenek, és az évtized során egyre gyorsabban kelnek el. A Nemzetközi Energia Ügynökség adatai szerint 2023-ban mintegy 14 millió elektromos autót adtak el, melyek 95 százaléka Európában (közel 3 millió darab), az Egyesült Államokban és Kínában talált gazdára. Ennek eredményeként az utakon közlekedő elektromos autók száma megközelíti a 40 milliót. Az elektromos autók eladásai 2023-ban 3,5 millióval nőttek a 2022-es szinthez képest, ami 35 százalékos emelkedést jelent az előző évhez viszonyítva. Ez az eladási szám több mint hatszorosa a 2018-as értéknek.

Hirdetés

Ez a növekvő trend Európában is töretlenül folytatódik. Az idei év első négy hónapjában az új autók regisztrációja az Európai Unióban 6,6 százalékkal emelkedett, elérve a közel 3,7 millió darabot, amelyeknek már több mint egynegyede valamilyen elektromos meghajtású volt. Tavaly áprilisban a tisztán elektromos autók az EU autópiacának közel 12 százalékát tették ki, míg a hibrid-elektromos járművek részesedése 24,9 százalékról 29,1 százalékra emelkedett. Ezzel szemben a benzines és dízelmotoros járművek együttes piaci részesedése 52,8 százalékról 48,9 százalékra csökkent, tehát az első olyan év, amelyben a hagyományos üzemanyaggal működő autók a piacnak már kevesebb mint felét képviselik.

Az elektromos autók térnyerése mellett azonban továbbra is kritikus kérdés marad a töltőállomások kiépítése.

Az OECD (Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) egyik elemzése szerint az elektromos járművek töltéséhez való hozzáférés valamelyest aggodalomra ad okot. Ezzel együtt az IEA (Nemzetközi Energia Ügynökség) is hangsúlyozza, hogy a nyilvános töltési infrastruktúra kritikus fontosságú a széles körű elterjedéshez, és megjegyzi, hogy az elektromos járművek értékesítésének növekedése a hozzáférhető és megfizethető magán- és állami töltési infrastruktúrán múlik. Természetesen ezek nem új keletű tények, 2016 óta folyamatban vannak a blokk területén. Ebben az évben fogadták el az alacsony kibocsátású mobilitási stratégiát, ami megfogalmazta, hogy az elektromos járművek töltése szintén olyan egyszerű legyen, mint egy hagyományos jármű tankolása. Ugyanakkor egy stratégia csak akkor lehet jó, ha meg is valósítható. Ezeknek a töltőállomásoknak a telepítése gyors ütemben történik, bár sokféle kérdés megjelenik a típus, az elhelyezés, az energia forrása és a finanszírozás témájában is.

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/geocompass/2024/06/26/autogyartas-europa-elektromos-auto-autoipar-toltoallomas/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Külföldre üldözheti a privátbanki ügyfeleket a kormány újabb különadója

Az Orbán-kormány az általa háborús akciótervnek nevezett költségvetési kiigazítás részeként a bankok devizaműveleteire devizaátváltási illetéket …